بانوان روستای عِلوه حصیربافی یاد می گیرند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون از برپایی کارگاه تخصصی آموزش حصیربافی ویژه بانوان صنعتگر روستا‌های حاشیه شرق رودخانه کارون خبر داد.

حسن ناصر، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: از آن‎جا که تراکم حصیربافان در روستا‌های بخش کوت‎امیر از جمله روستای عِلوه بسیار بالا است، به پیشنهاد معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان تصمیم بر آن شد تا در راستای افزایش کیفیت بازاریابی محصولات این روستاها، این کارگاه تخصصی را برگزار کنیم.

وی با بیان این‎که کارگاه مذکور در ۵۶ ساعت کاری از فردا دوشنبه، ۲۴ دی‎ماه آغاز به کار خواهد کرد بیان داشت: بازار‎شناسی و فنون فروش، کارآفرینی و خلاقیت، طراحی و نمادشناسی و تکنیک‎های بافت حصیر و به‎بافی سرفصل‎هایی هستند که در این کارگاه توسط اساتید مختلف به صنعتگران آموزش داده خواهد شد.

ناصر با اشاره به این‎که این کارگاه به همت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و تلاش ویژه شکرالله قاسمی، معاون صنایع دستی اداره‎کل میراث فرهنگی به میزبانی روستای عِلوه برگزار خواهد شد اظهار کرد: با این آموزش‎ها، صنعتگران به سطح قابل قبولی در خلاقیت، تولید و فروش برسند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون در ادامه افزود: به شرکت‎کنندگان در این کارگاه آموزشی پس از برگزاری آزمون گواهی حضور در کارگاه اعطاء خواهد شد، ضمن این‎که بعد از اتمام این کارگاه، نمایشگاهی از تولیدات آن در روستای علوه برپا می‌گردد.

این مقام مسئول ظرفیت این کارگاه را ۳۰ نفر عنوان و اظهار داشت: حضور در این کارگاه آموزشی رایگان است و ساکنان شهرستان کارون برای ثبت‎نام در این کارگاه می‎توانند به واحد صنایع دستی اداره میراث فرهنگی کارون مراجعه کنند.

حسن ناصر در ادامه با بیان این‎که هر حرفه و صنعتی برای تداوم و بقای خود نیاز به معرفی، آموزش و بروزرسانی دارد بیان کرد: صنایع دستی نیز از این امر مجزا نیست و برای ارتقای دانش صنعتگران صنایع دستی استان باید از تجربیات افراد موفق استفاده کرد و از انجمن‌های مردم نهاد بهره گرفت.

وی گفت: از همین‎رو، این دوره آموزشی نیز به منظور توانمندسازی صنعتگران و معرفی فروش محصولات‎شان، در محل روستای علوه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/گ

برگزاری کارگاه آموزش حصیربافی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.