تدوین سند جامع مطالعات فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه

مسئول فرهنگی اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه از تدوین سند جامع مطالعات فرهنگی اجتماعی این دریاچه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،مرتضی دانش‌پایه مسئول فرهنگی اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه ، با اشاره به برنامه‌های انجام شده فرهنگی اجتماعی در راستای احیای دریاچه ارومیه، اظهار کرد: امسال محور برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه در بخش فرهنگی و اجتماعی با همکاری دانشگاه ارومیه و استانداری آذربایجان‌غربی هدفمندتر شد.

وی تصریح کرد: در این راستا پروژه‌هایی تعریف شده از جمله بحث معیشت پایدار روستایی که ۳۶ تیم تسهیل‌گر محلی و بومی آموزش دیده و در ۳۶ روستای حوضه آبریز نقده، اشنویه، میاندوآب، شاهین‌دژ، بوکان و مهاباد حضور یافتند و هدف نیز این بود که ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل از حیث معیشت شناسایی و به کمک تسهیل‌گری به جامعه محلی ورود کنند.

مسوول فرهنگی اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: یکی از اهداف این بود که به روستاییان نشان داده شود که به غیر از کشاورزی، سایر منابع درآمدی نیز وجود دارد که می‌توان انجام داد و هدف آن نیز کاهش فشار بر منابع آبی است.

وی گفت: در این قالب اخیرا یک مانور گردشگری روستایی در روستای «قره‌خان» مهاباد اجرا و سه روز ادامه یافت و تمامی تیم‌های تسهیل‌گری در مسجد روستا متمرکز شد و در آنجا دوره‌های آموزشی برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

 سند جامع مطالعات فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه تدوین می شود

 

برچسب ها: بحران آب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.