توسعه کشت دانه روغنی کلزا در مازندران

۱۴۱ تن بذر گواهی شده از ارقام مختلف برای توسعه کشت دانه روغنی کلزا بین کشاورزان استان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  حسن عنایتی مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تاکنون ۲۴ هزار و ۱۸۱ هکتار از مزارع کلزا استان سبز شده است، گفت: برای توسعه کشت دانه روغنی کلزا ۱۴۱ تن بذر گواهی شده از ارقام مختلف بین کشاورزان استان توزیع شد.

وی با اشاره به کشت کلزا در ۲۴ هزار و ۶۰۴ هکتار از زمین‌های زراعی استان، افزود: ۱۸ هزار و ۸۶۰ هکتار آن در اراضی خشکه زاری و پنج هزار و ۷۴۴ هکتار در اراضی شالیزاری کشت شد.

مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال قرارداد کشت دانه روغنی کلزا با ۱۱ هزار و ۸۴۹ کلزاکار مازندرانی منعقد شد که پنج هزار و ۹۳۳ هکتار آن در زمین‎های شالیزاری و ۱۹ هزار و ۱۰۴ هکتار در اراضی خشکه زاری بوده است.

عنایتی افزود: امسال سه هزار و ۵۷۵ هکتار از مزارع کلزای استان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

وی گفت: ۳۱ هزار و ۶۱۸ تن به ارزش ۸۵۸ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال کلزا تضمینی از کشاورزان مازندران امسال خریداری شد.

مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران افزود: این میزان خرید توسط ۲۰ مرکز راه اندازی شده در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری، قائمشهر، جویبار، سیمرغ، بابل، بابلسر، آمل و نور انجام شد.

عنایتی گفت: شهرستان‌های بهشهر، میاندرود و نکا به ترتیب با ۲۵، ۲۰ و ۱۷ درصد بیشترین آمار خرید کلزا را در سطح استان دارا هستند.

تولید ۱۴۰ تنی آفتابگردان و کنجد در مزارع مازندران

 مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران از تولید ۱۴۶ تن دانه آفتابگردان و کنجد در زمین‌های زراعی استان خبر داد و گفت: امسال ۸۳ تن دانه روغنی آفتابگردان در ۱۱۰ هکتار از زمین‌های زراعی استان تولید شد.

عنایتی افزود: امسال ۱۵۲ هکتار از اراضی استان به کشت دانه روغنی آفتابگردان اختصاص داشت که ۱۳۵ هکتار آن کشت آبی و مابقی دیم بوده است.

وی ادامه داد: امسال ۶۳ تن دانه کنجد در ۷۷ هکتار از مزارع استان تولید شد.

انتهای پیام/آ

افزایش سطح کشت دانه‌های روغنی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار