مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد؛

اتصال مجتمع بندری کاسپین به مسیر ریلی کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: مجتمع بندری کاسپین تا ۳ سال آینده به مسیر ریلی کشور متصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، رضا مسرور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: مجتمع بندری کاسپین تا ۳ سال آینده با همکاری این سازمان، وزارتخانه‌های مرتبط و حمایت دولت به مسیر ریلی کشور متصل می‌شود.

وی افزود: با اتصال مجتمع بندری کاسپین به مسیر ریلی کشور، حجم مبادلات تجاری ایران با کشور‌های حوزه اوراسیا نیز افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، مناطق آزاد را تسهیل گری در همکاری‌های اقتصادی و تجاری اعلام کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی برای ایجاد مزیت‌های رقابتی مورد نظر اتاق بازرگانی کشور و همچنین روند توسعه مراودات با کشور‌های هدف در حاشیه خزر و اوراسیا آمادگی دارد.

رضا مسرور، با بیان راهکار‌هایی درباره توسعه سهم ایران در بازار کشور‌های حاشیه خزر به ویژه روسیه، افزود: برای حضور موفق در بازار روسیه نیازمند برنامه خاصی برای رفع برخی موانع فرابخشی و فرا دستگاهی هستیم و این مهم با تمرکز یک دستگاه به تنهایی حاصل نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به اتفاقات اخیر در حوزه‌های نرم افزاری و سخت افزاری در مسیر توسعه روابط ایران و روسیه اشاره و اظهار امیدواری کرد که موانع تعرفه‌ای موجود در گسترش روابط تجاری ایران با روسیه در چارچوب این موافقت نامه برطرف و محصولات ایرانی وارد بازار کشور‌های روسیه و قزاقستان شود.

انتهای پیام/م.ع

مجتمع بندری کاسپین به مسیر ریلی کشور متصل می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.