سرقت از مدارس غرب کارون در خرمشهر

بخشدار مرکزی خرمشهر گفت: مدارس غرب کارون در خرمشهر به علت نداشتن سرایدار سرقت می شوند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،مسعود کعبی بخشدار مرکزی خرمشهر گفت: نداشتن حصار و نبود سرایدار و نگهبان در ۱۷ مدرسه غرب رودخانه کارون در خرمشهر امنیت آن‌ها را تهدید می‌کند و این امر موجب سرقت اموال از این مدارس شده است.

وی افزود: سه مدرسه ابتدایی بلال، حیدر کرار و سعدی در روستا‌های سویچتی ۲، سفلی و علیا حاشیه غرب کارون حصارکشی ندارند و این امر باعث سرقت اموال در این مدارس شده است.

کعبی از مدیریت آموزش و پرورش خرمشهر، سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت‌های توانمند مستقر در مناطق روستایی خواست توجه بیشتری به مدارس روستا‌های حاشیه غرب کارون داشته باشند.

وی شناسایی دانش آموز بازمانده از تحصیل در مدارس غرب کارون را یادآور شد و ادامه داد: تاکنون ۷۹ دانش آموز بازمانده از تحصیل در این منطقه شناسایی شده و به مدیریت آموزش و پرورش معرفی شدند.

بخشدار مرکزی خرمشهر فقر و مشکل مالی را از علل بازماندگی از تحصیل دانش آموزان مناطق روستائی غرب کارون برشمرد و گفت: اکثر افراد بازمانده از تحصیل در روستا‌های غرب کارون مشکل مالی است.

کعبی افزود: به منظور کمک به تحصیل این دانش آموزان با شرکت کشت و صنعت نیشکر کوچک خان در محدوده حوزه کارون مکاتبه شده است.

وی اختصاص سالانه ۲۰ میلیون ریال سرانه دانش آموزی به مدارس روستایی را ناکافی دانست و گفت: این میزان سرانه دانش آموزی برای تجهیز مدارس کافی نیست.

بخشدار مرکزی خرمشهر به فعالیت موسسه خیریه آیت الله سیستانی در بخش آموزشی در مناطق روستایی بخش مرکزی خرمشهر اشاره کرد و افزود: این موسسه پس از اهدای زمین از سوی خیرین ساخت مدرسه را در روستای معمره صنگور، جدیده، مقامیسیه، ام الخرجین آغاز کرده است.

ناصر علیفر مدیر آموزش و پرورش خرمشهر نیز گفت: از سال ۸۹ تاکنون هیچ سرایداری برای مدارس جذب نشده و این در حالی است که همه شاهد بازنشسته شدن تعدادی از سرایداران مدارس هستیم.

وی کمبود سرایدار در مدارس را از دغدغه همه مدیران آموزش و پرورش دانست و افزود: به منظور تامین امنیت مدارس به تمام مدیران ابلاغ شده تا مدارس را به دوربین مدار بسته و دزدگیر مجهز کنند.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر در ادامه گفت: به دلیل فقدان سرایدار و نگهبان در مدارس روستایی لذا اطمینان خاطری برای تحویل لوازم و تجهیزات اداری و آموزشی مورد نیاز به این مدارس وجود ندارد.

انتهای پیام/ د

نداشتن سرایدار و نگهبان در مدارس

برچسب ها: آموزش و پرورش ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.