اجرای طرح سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور در گیلان

طرح آزمایشی سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور در گیلان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهدی سبحانی، مدیرکل پست استان گیلان گفت: طرح آزمایشی سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) از سال ۹۳ به  صورت پایلوت در استان اجرا شده و اکنون به مرحله خدمات‌دهی رسیده است.

وی، با اشاره به اینکه استان‌های گیلان، البرز و کرمان در اجرای  طرح سیماک در کشور پیشرو هستند افزود: با اجرای طرح سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) که از طریق نرم‌افزاری انجام می‌شود از مراجعه مردم به سازمان‌ها و ادارات در خصوص صدور مجوز‌های لازم برای ساخت‌وساز‌ها جلوگیری می‌شود.

مدیرکل پست استان گیلان، از همکاری ۲۸ دستگاه در اجرای طرح سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور در گیلان خبر داد و تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و دهیاری‌ها از مزایای این طرح شامل مجوز‌های لازم برای ساخت وساز‌ها و امتیاز آب، برق و گاز بهره‌مند شوند.

مهدی سبحانی، هدف از اجرای طرح سیماک را شفاف سازی معاملات املاک، کاهش آمد و شد شهروندان، افزایش سرعت روند استعلام و صدور مجوز‌های ساخت و ساز، جلوگیری از تخلفات و سوء استفاده‌های احتمالی در خرید و فروش املاک و دست آخر گسترش دولت الکترونیک اعلام کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

طرح سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور در گیلان در حال اجرا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.