فروختن دام فروش سرمایه ملی است/ضرورت آگاه سازی دامداران

رئیس بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش قاچاق دام گفت:فروختن دام فروش سرمایه ملی است که باید از طریق آگاه سازی به جامعه اطلاع داده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،جویبان رئیس بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در جلسه هیئت اندیشه ورزی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با محوریت بررسی وضعیت دام استان با اشاره به افزایش قاچاق دام گفت: فروختن دام فروش سرمایه ملی است که باید از طریق آگاه سازی به جامعه اطلاع داده شود.

وی افزود:در شرایط پیش رو کمبود دام موجب افزایش قیمت گوشت قرمز شده است.

جویبان گفت: برای مقابله با پدیده شوم قاچاق علاوه بر اقدامات قانونی، اقدامات فرهنگی و آموزشی موردنیاز است که می‌طلبد متولیان به‌صورت جد ورود کنند.

رئیس بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی بررسی علت خروج دام، بررسی وضعیت دام و بررسی نیاز استان به گوشت را از اهداف برگزاری جلسه دانست و افزود: باید در این جلسه برای رفع مشکلات دامی استان همفکری شود.

وی گفت: قاچاق دام همزمان با افزایش ارز افزایش‌یافته که برخی به توطئه عربستان بر می‌گردد و بخشی بر اساس بی‌اطلاعی کشاورزان، دامداران و مرزنشینان منجر می‌شود.

جویبان با بیان اینکه جنگ غذایی به راه افتاده و می‌خواهند ذخایر استراتژیک ما را از بین ببرند، افزود: باید اطلاع‌رسانی کافی به دامداران به‌ خصوص مرزنشینان داده شود.

رئیس بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: آمار کشتارگاه‌ها در سطح کشور نسبت به هشت ماهه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته است که این امر به قاچاق دام بر می‌گردد.

وی افزود: فروختن دام فروش سرمایه ملی است که باید از طریق آگاه‌سازی به جامعه اطلاع داده شود.

حجت‌ الاسلام نوفرستی نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) نیز در این جلسه گفت: ارتباط با خداوند نیازمند پرداخت زکات و توجه به بندگان است.

وی با بیان اینکه مدیران به خاطر خدا و شهدا، تسهیل کننده امور باشند، افزود: همچنین تلاش مردمی می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود را مرتفع کنند.

حجت‌الاسلام نوفرستی با بیان اینکه بنا به فرمایش رهبری باید تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم، افزود: قطعاً دشمنان در جنگ اقتصادی پیش رو هم با شکست روبه‌رو می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) روی آوردن جوانان به کشاورزی و دامداری را یک فرصت دانست و افزود: انقلاب اسلامی با داشتن این‌گونه نیرو‌های ولایی و اقتصادی همواره برنامه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کند.

وی بیان کرد: ارتباط مجموعه‌ها بسیاری از گره‌ها را رفع می‌کند که باید موردتوجه واقع شود.

انتهای پیام/غ

از بین بردن ذخایر استراتژیک کشور،هدف دشمن

 

برچسب ها: قاچاق ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار