نماینده آمریکایی: ترامپ از مقامش سوء‌استفاده کرده است

رئیس کمیته اصلاحات و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ را به کسب منافع و درآمد‌ از طریق مقامش متهم کرد.

نماینده آمریکایی: ترامپ از مقامش سوء‌استفاده کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، الایجا کومینگ، رئیس کمیته اصلاحات و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، دونالد ترامپ را به کسب منافع مالی از طریق ریاست جمهوری‌اش متهم کرد.

رئیس کمیته اصلاحات و نظارت مجلس آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد: به اعتقاد من ترامپ پول‌های زیادی را از طریق ریاست جمهوری خود کسب کرده است. هنوز معتقدم که مردم و شهروندان معمولی آمریکا باید بدانند که آیا رئیس جمهور در حال انجام یک معامله است. آیا این معامله را بر اساس منافع شخصی خود انجام می‌دهد یا منافع کشور.

کاخ سفید با ارسال بیانیه‌ای به سی بی اس نیوز به اظهارات رئیس جدید کمیته نظارتی مجلس نمایندگان واکنش نشان داد. کاخ سفید در بیانیه خود اظهارات وی را بی اساس خواند.

این مقام آمریکایی ۵۱ نامه به روسای نهاد‌های مختلف دولتی، کاخ سفید و مقامات سازمان ترامپ ارسال کرد و خواستار دریافت مدارکی برای مجموعه‌ای از تحقیقات کنگره شد. کومینگ اعلام کرد هنوز پاسخی از سوی دولت در خصوص درخواست مدارک مورد نیاز برای تحقیقات دریافت نکرده است.

وی همچنین پرداخت‌های محرمانه (حق‌السکوت) به زنانی که با ترامپ روابط خارج از چارچوب داشته‌اند را بررسی خواهد کرد. بنا به نوشته روزنامه گاردین انگلیس او یکی از دموکرات‌هایی خواهد بود که سال ۲۰۱۹ را می‌تواند برای ترامپ تبدیل به جهنم کند.

مدتهاست اتهاماتی علیه رئیس جمهور آمریکا در خصوص سوءاستفاده او از مقام ریاست جمهوری و کسب منافع مالی مطرح است. در یک مورد دادستان‌های ایالت مریلند و واشنگتن شکایتی را علیه ترامپ مطرح کردند مبنی بر اینکه او با دریافت مبالغی از سوی افراد و دولت‌های خارجی از طریق هتل بین‌المللی خود برخی مفاد قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار