کاهش قیمت نفت/ بهای طلا افزایش یافت

به دنبال کاهش سطح واردات و صادرات نفت چین که دومین مصرف‌کننده‌ نفت خام جهان محسوب می‌شود، بهای طلای سیاه با کاهش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال کاهش سطح واردات و صادرات نفت چین که دومین مصرف کننده‌ نفت خام جهان محسوب می‌شود، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با ۶۰ سنت کاهش (معادل ۱ درصد) به ۵۹ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۵۹ سنت کاهش (معادل ۱.۱ درصد)، ۵۱ دلار در هر بشکه معامله شد.

آمار‌های رسمی حاکی از آن است که سطح صادرات نفت چین در ماه دسامبر در مقایسه با سال پیش از آن با ۴.۴ درصد کاهش همراه بود که این رقم در دو سال گذشته بی سابقه است. همچنین سطح واردات نفت خام چین با ۷.۶ درصد کاهش همراه بود که این بیشترین سطح کاهش از ژوئیه ۲۰۱۶ محسوب می‌شود.

علاوه بر آن، سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و کشور‌های غیر عضو این سازمان شامل روسیه از اواخر سال ۲۰۱۸ سطح تولیدات نفتی خود را کاهش داده اند و این مسئله باعث تقویت اندک بهای طلای سیاه شد.

شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز» در گزارش روز جمعه اعلام کرد: در هفته منتهی به ۱۱ ژانویه، شرکت‌های نفتی آمریکا ۴ سکو از سکو‌های حفاری این کشور کاستند و در واقع تعداد کل سکو‌های حفاری را به ۸۷۳ مورد رساندند.

در پی مشخص شدن این مسئله که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در سال جاری میلادی افزایش نخواهد داد، ارزش دلار آمریکا با کاهش همراه بود و به دنبال آن قیمت طلا روندی صعودی را طی کرد. بهای هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۹۱.۶۸ دلار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار