فارس میزبان هفدهمین آزمون سراسری قرآن کریم

هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در فارس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدرضا نداف رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در سه بخش کتبی شفاهی و الکترونیک و در سه رشته تفسیر، حفظ موضوعی و نهج البلاغه برگزار می‌شود، بیان کرد:آزمون کتبی به صورت سراسری از ۹ اسفند، آزمون شفاهی ۱۱ تا ۱۸ اسفند و تاریخ برگزاری آزمون الکترونیک اول و دوم اسفند ماه امسال است.

همچنین امیر جلالی رییس اداره قرآنی اوقاف فارس با بیان اینکه هر نفر می‌تواند در ۴ رشته شرکت کند، افزود: ثبت نام در آزمون را با مراجعه به سایت quran.edu.ir است که شروع ثبت نام از ۱۰ دی ماه بوده و تا ۵ بهمن ماه امسال ادامه دارد و مسابقات قرآن در ۳۰ مکان استان فارس برپا می‌شود که بیشتر اماکن برگزاری بقاع متبرکه هستند.

وی تصریح کرد: در کشور بیش از ۸۰ مسابقه درخصوص قرآن، عترت و مفاهیم قرآنی برگزار می‌شود.

لیلا رشیدی سرپرست اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش فارس به اجرای طرح ۱۴۵۲ (بشارت) در استان فارس اشاره کرد و ادامه داد:به دنبال مطالبه گری رهبری در موضوع حفظ قرآن کریم اقدام به برگزاری آزمون دانش آموزی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه طرح بشارت در آذرماه امسال آغاز شده است، اضافه کرد: از ۱۵ آذر ماه امسال که این طرح شروع شد، ۸۳ هزار و ۷۷۳ دانش آموز در مقاطع مختلف در طرح جزء سی ثبت نام کردند که آزمون حفظ جزء سی قرآن کریم اردیبهشت ماه ۹۸ در ۷۷ دارالقرآن استان فارس برگزار می‌شود.

رشیدی با اشاره به برگزاری آزمون شفاهی تاکید کرد: ۱۵۱ هزار و ۵۶۲ نفر در جزء سی و تفسیر قرآن ثبت نام کرده اند.

گفتنی است، ۴۵ درصد دانش آموزان در هفدهمین مسابقات قرآن استان فارس شرکت کرده اند و مسئولیت برگزاری آزمون‌ها بر عهده فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و آموزش و پرورش است که ارشاد آزمون کتبی را با نظارت اوقاف، اوقاف آزمون شفاهی را با نظارت ارشاد و آزمون دانش آموزان را آموزش و پرورش برگزار می‌کنند.
انتهای پیام/ت

برگزاری هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در فارس

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار