۴ نوع سردرد که هرگز راجع به آن‌ها نشنیده‌اید

در این مطلب شما را با ۴ نوع سردرد که درباره آن‌ها تاکنون چیزی نشنیده‌اید، اما ممکن است دچار آن‌ها باشید آشنا می‌کنیم.

۴ نوع سردرد که هرگز راجع به آن‌ها نشنیده‌ایدبه گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سردرد یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها است که در بیشتر موارد عللی خوش خیم دارد و نیاز به درمان خاصی جز علامت درمانی ندارد، ولی در موارد بسیار شدید و غیرقابل تحمل نشانه بیماری‌های خطرناک مانند تومور مغزی است. درمان سردرد بستگی به عامل ایجاد کننده آن دارد، اما در اغلب موارد با مصرف دارو‌های مسکن رفع می‌شود. در اینجا شما را با چهار نوع سردرد که هرگز راجع به آن‌ها نشنیده اید، اما ممکن است دچار آن‌ها باشید، آشنا می‌کنیم.

سردرد فعالیت

این نوع سردرد چند دقیقه بعد از هر نوع فعالیت بدنی مانند ورزش، رابطه‌ی زناشویی با همسر، عطسه، خنده و اجابت مزاج رخ می‌دهد. وقتی تحمل تان پایین باشد، در طول انجام هر کدام از این فعالیت ها، فشار مایع مغزی نخاعی در سر افزایش می‌یابد و منجر به بروز سردرد می‌شود.

خوشبختانه دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و این درد پس از چند دقیقه و نهایتا تا یک ساعت فروکش می‌کند. سردرد‌های ناشی از فشار خون بالا هنگام صبح تشدید می‌شوند و در طول روز بهبود پیدا می‌کنند. در موارد نادری، وجود یک مشکل در رگ‌های خونی می‌تواند دلیل این سردرد باشد؛ بنابراین اگر بلافاصله بعد از هر فعالیتی دچار سردرد‌های شدید می‌شوید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

سردرد فشار خون بالا

درست مانند نامش، این نوع سردرد به دنبال افزایش فشار خون ایجاد می‌شود.

فشار خون بالا یعنی فشار ۲۰۰ بر روی ۱۱۰ میلی متر جیوه یا بالاتر، باعث محدود شدن جریان خون به سمت مغز شده و سردرد ایجاد می‌کند، تا جایی که شما باید سرتان را با یک دستمال پارچه‌ای ببندید. این سردرد‌ها در هنگام صبح تشدید می‌شوند و در طول روز بهبود پیدا می‌کنند. برای کاهش این سردرد، مهم‌ترین نکته کنترل فشار خون است.

آرتریت سلول ژانت (آرتریت تمپورال)

علت این سردرد خسته کننده، همراه با سوزش و سوزن سوزن شدن هنوز ناشناخته است، اما بیماری بسیار جدی است. پزشکان می‌دانند که این مشکل مربوط به یک التهاب بوده و تقریبا در افراد بالای ۶۰ ساله‌ای که اغلب در هنگام جویدن غذا احساس درد در اطراف گوش شان دارند دیده می‌شود. حدود یک سوم افراد مبتلا به این بیماری بینایی خود را از دست می‌دهند. پس تشخیص سریع آن خیلی مهم است. پزشک به محض تشخیص، درمان با استروئید‌ها را آغاز می‌کند تا از کور شدن چشم‌ها جلوگیری نماید.

سردرد عصب سه گانه

بیشتر با افزایش سن احتمال دارد در اطراف شقیقه‌ها و فک این درد را احساس کنید. درد‌های شدید مانند یک شوک الکتریکی معمولا هنگام لمس صورت و یا مسواک زدن ایجاد می‌شوند. در این صورت ممکن است فرد در یک روز چند شوک را تجربه کند که به علت فشار شریانی بر روی عصب اتفاق می‌افتد. دارو‌های شل کننده اعصاب می‌توانند به کاهش درد کمک کنند، اما اگر فرد قبل از ۵۵ سالگی دچار این مشکل شود، ممکن است نشانه‌ی یک بیماری عصبی مانند ام اس باشد.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سلامت ، طب سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار