قالیباف در شهرری:

اقتصاد دولتی هیچ فرصتی به مردم نمی‌دهد

شهردار اسبق تهران گفت: هر مشکلی در این کشور هست راه حل آن تکیه بر مردم است، اما وقتی اقتصاد دولتی در کشور چنبره می‌زند، هیچ فرصتی را به مردم نمی‌دهد.

اقتصاد دولتی هیچ فرصتی به مردم نمی‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف در دومین سالگرد شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو که امشب در مسجد امام صادق (ع) شهرری برگزار شد، با اشاره به اتفاقات زمان حادثه پلاسکو، گفت: خاطرم هست وقتی این حادثه اتفاق افتاد به دوستان گفتم من به سهم خودم تا زمانی‌که در قید حیات هستم خود را مدیون شهدای آتش مشانی می‌دانم و خود را مکلف می‌دانم که در خدمت خانواده‌های این عزیزان باشم.

وی افزود: زمانی جامعه پایدار است و به پیش می‌رود که جامعه در آرامش، آسایش و امنیت باشد و اگر جامعه‌ای، فردی، خانواده‌ای، کشور و ملتی احساس ناامنی کرد و احساس آرامش و آسایش نکرد در مسیر معنوی خود و رسیدن به خدا دچار مشکل می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از این جهت شهدا را تکریم و تجلیل می‌کنیم که آن‌ها را مظهر و نماد فداکاری و ایثار و ازخود گذشتگی می‌دانیم چرا که آن‌ها جان خود را برای اینکه ما بتوانیم زندگی کنیم، تقدیم کردند.

قالیباف ادامه داد: چه شهدایی که در دوران دفاع مقدس و میدان دفاع از امنیت کشور بودند و چه شهدایی که در امنیت داخلی توسط تروریست‌ها شهید شدند و چه شهدای مدافع حرمی که امنیت امروز را مدیون آن‌ها هستیم، مظهر و نماد فداکاری هستند.

وی گفت: کشور‌هایی که هزاران کیلومتر از منطقه ناامن خاورمیانه دور هستند؛ همان‌هایی که این شرایط سخت را به وجود آوردند یعنی آمریکا و صهیونیست آن‌ها عناصر اصلی ناامنی در منطقه هستند، اما با وجود اینکه هزاران کیلومتر از این منطقه دورند، حوادث و ناامنی‌هایی را در منطقه ایجاد می‌کنند. حوادث تروریستی که در قلب اروپا گروه‌هایی مثل القاعده و داعش به وجود آوردند، ده‌ها برابر در منطقه  ما بیشتر است.  البته عملیات‌های تروریستی که منجر به تلفات انسانی شد؛ بیش از ۷ تا ۸ برابر تلفات عملیات‌های ناامنی در کشور ما بوده است که این امر را مدیون شهدای مدافع حرم هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر امروز ما شاهد هستیم که احکام اسلام، دین خدا، فرهنگ قرآنی و اهل بیت در جوامع ما هست و ما در سایه نظام اسلامی زندگی می‌کنیم این امر به برکت فداکاری شهداست.

قالیباف افزود: شهدای آتش‌نشان شهدایی هستند که با انتخاب و با چشم باز اخلاص و فداکاری کردند و جان خود را برای امنیت شهروندان دادند و این از مصادیق جهاد فی سبیل‌الله است.

وی با اشاره به اینکه ما تربیت شده فرهنگ رزمندگان هستیم، گفت: از نظر روحی و روانی و آمادگی برای ایثارگری، کاری که شهدای آتش‌نشان در پلاسکو از خود نشان دادند، بالاتر از روحیه رزمندگانی بود که در جبهه رزم کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: فضای حاکم در شب عملیات فضای جنگی بود و آمادگی برای هر اقدام و خطری وجود داشت، اما واقعیت این است که اکنون فضای خاکریز نیست بلکه فضای روزمره زندگی مردم است و در این فضا آمادگی برای جان‌فشانی و جان دادن بسیار سخت‌تر از فضای خاکریز و جبهه است.

قالیباف با اشاره به شهدای آتش‌نشان در حادثه پلاسکو گفت: تعدادی از این شهدا در شیفت استراحت بودند و از لحاظ قانونی می‌توانستند استراحت کنند، اما وقتی متوجه آتش‌سوزی می‌شوند با اینکه فراخوانی در کار نبود، به پایگاه‌ها رفتند. حتی یک شهید به پایگاه هم نرفت و مستقیم به محل پلاسکو آمد  و لباس هم از همکاران خود گرفت و بعد به شهادت رسید.

وی با با بیان اینکه انصاف نیست آن‌هایی را که از کانون گرم خانواده دل بریدند، فراموش کنیم، گفت: آتش نشانی یکی از شغل‌های شرافتمندی است که در خدمت مستقیم به مردم است.  همین دیروز یک آتش‌نشان دیگر به نام سید احسان جامعی جان خود را در یک ماموریت تقدیم کرد و به شهادت رسید.

قالیباف با اشاره به زمان حضورش در شهرداری گفت: وقتی وارد شهرداری شدم با توجه به نزدیک بودن به روز آتش‌نشانی اولین سازمانی را که در سال ۸۴ به آن وارد شدم و با پرسنل آن ملاقات داشتم، آتش‌نشانی بود که به آن‌ها گفتم با صفا و صمیمیت و نظم و اخلاق شما من احساس کردم فضای دوران دفاع مقدس در این‌جا جاریست و یک‌سال بعد بازهم پیش آن‌ها رفتم و به آن‌ها گفتم همه سازمان‌های مجموعه شهرداری را دیدم و مجموعه‌ای با محبت‌تر، دلسوزانه‌تر، با اخلاص‌تر از آتش‌نشانی ندیدم.

وی تاکید کرد: وظیفه ماست اگر کنار هم جمع شدیم به خانواده‌های شهدا بگوییم ما قدردان زحمات شما و جان‌فشانی فرزندان شما هستیم که امنیت این شهر را برقرار کردند؛ باید از آن‌ها تقدیر کنیم.

شهردار اسبق تهران گفت: از آن مقطع از بعضی خبر‌های نادرست و جوسازی‌ها و فضاسازی‌هایی که انجام شد، بگذریم. نمی‌خواهم وارد این موضوعات شوم، اما با وجود شلوغی اطراف و جمعیت داخل ساختمان و کسانی که می‌خواستند اموال خود را نجات دهند بازهم آتش‌نشان‌ها سعی کردند جان آن‌ها را نجات دهند.  یک نفر از شهروندان در  ریزش ساختمان پلاسکو  آسیب ندید، اما این ۱۶ نفر جان خود را فدا کردند.

قالیباف تصریح کرد: چندماه بعد در لندن ساختمانی شبیه پلاسکو آتش گرفت و هفتاد نفر کشته دادند با وجود اینکه حتما تجهیزات آن‌ها بیشتر از ما بود.

وی با بیان اینکه بعضی‌ها حرف‌هایی زدند که من نمی‌خواهم به آن وارد شوم، گفت: وظیفه همه ما فراهم آوردن تجهیزات، امکانات و آموزش و نظم بهتر در این مجموعه است و من به سهم خود تلاش کردم و ایستگاه‌های آتش‌نشانی را از ۷۳ ایستگاه به بیش از ۱۲۵ ایستگاه گسترش دادیم که با گسترش شهر بتوانند در زمان استاندارد به حادثه برسند.

قالیباف ادامه داد: در کنار فراهم آوردن امکانات مهم است که بتوانیم در پیشگیری هم اقدام کنیم و این وظیفه همه ما به عنوان شهروند است که ایمنی را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: البته باید در قانون گذاری و اجرای درست قانون و آموزش همگانی به مردم و نحوه فعالیت ساختمان‌ها و کیفیت ساخت ساختمان‌ها نیز نظارت کنیم.

قالیباف در خصوص لزوم قدرشناسی از مردم گفت: وظیفه همه ماست که در هر کجا که مسوولیتی داریم و مشغول به کار هستیم، بدانیم مردم عزیز در همه صحنه‌هایی که کشور و اداره کنندگان و مدیران و مسئولان کشور در هر سطحی و در هر مقامی به مردم نیاز داشتند و از مردم خواسته‌ای داشتند، مردم در وظیفه‌ای که داشتند هیچ وقت کم نگذاشتند و هر سختی را تحمل کردند.

وی ادامه داد: مردم شرایط سخت دفاع مقدس را تحمل کردند، فشار‌های اقتصادی را تحمل کردند و هر کجا که لازم بود بروز و ظهوری به مناسبت‌های مختلف پیدا کنند، حاضر شدند و به دشمنان نشان دادند که این ملت در مقابل دشمنان ایستادند. اکنون توقع آن‌ها این است که مخصوصا در حوزه اقتصادی و در این  شرایط سخت که برای بعضی خانواده‌ها غیر قابل تحمل شده است، ما مسئولین دست خانواده و مردان روز‌های سخت را بفشاریم و افتخار همراهی و کمک کردن در حل این مشکل را داشته باشیم.

قالیباف تاکید کرد: واقعیت این است که ما امروز مشکلات و سختی داریم، اما همان‌طور که بار‌ها رهبری فرمودند؛ ظرفیت‌های کشور ما کم نیست و به نطر می‌رسد که مشکلات ما در حوزه مسایل مدیریتی است؛ در بعضی بخش‌ها ناکارامدیم و مدیریت درست نداریم یا بعضی اوقات دغدغه مردم را نداریم؛ یعنی موضوعی دغدغه مسئولین لست که دغدعه مردم نیست.
وی گفت: اگر مسائل رانت و فسادی هست این‌ها در حقیقت معلولند؛ علت،  ضعف مدیریت و ناکارآمدی و ضعف دقیق در اجرای قانون است و من با اطمینان می‌گویم که باهمه شرایط تحریم و سختی‌ها اگر دغدغه‌مندی و کارآمدی و مدیریت صحیح در همه سطوح در بخش‌های مختلف اجرایی کشور باشد، به بسیاری از نابسامانی‌ها سامان می‌دهیم و مردم را از فشار روحی نجات می‌دهیم.

شهردار اسبق تهران با بیان اینکه باید مردم را در تصمیم گیری دخیل کنیم، گفت: هر مشکلی در این کشور هست راه حل آن مردم است و نظام ما بر پایه مردم است و دفاع مقدس را مردم خوب توانستند اداره کنند، اما وقتیاقتصاد دولتی چنبره می‌زند که هیچ فرصتی را به مردم نمی‌دهد این مشکلات به وجود می‌آید.

قالیباف تاکید کرد: راه حل حضور مردم مخصوصا جوانان است در پلاسکو هم جوانان بودند و در دفاع مقدس هم جوانان بودند و در بزرگترین و مهم‌ترین پروژه‌های موفق کشور جوانان حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۸ ۲۴ دی ۱۳۹۷
مرد مگر در هر 50 سال چند نفر مثل شما خود کار بصورت مادر زادی همه فن حریف بدنیا میاید
خدایا کمک کن حریف مزدوران شویم و قالیباف بتوانند ایران را سر بلند کنند
آخرین اخبار