معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: جشنواره اقوام ایرانی در شهرستان سرعین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صغری فرشی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل در این مراسم، گردشگری را محور توسعه استان و کشور دانست و تاکید کرد: امنیت داخل مرز‌های کشور و جاذبه‌های متعدد موجب شده تا خیل عظیمی از گردشگران سالانه به ایران سفر کنند.

وی تصریح کرد: امسال رشد سفر گردشگران خارجی و رشد سفر‌های داخلی بیانگر وضعیت رو به رشد گردشگری کشور است و در خود استان نیز شاهد رشد سفر‌ها هستیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید به اینکه استان اردبیل از قطب‌های گردشگری کشور و پایلوت طرح‌های گردشگری است، افزود: به ویژه با هدف رونق گردشگری به ویژه گردشگری زمستانی طرح زمستان بیدار برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود.

فرشی متذکر شد: این طرح به دنبال رونق گردشگری زمستانی اردبیل است که به عنوان آلپ ایران زمین شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان در مدت سه ماه زمستان، ۶۰ برنامه تعریف کرده که در تمامی شهرستان‌ها اجرا می‌شود و هدف از آن رونق گردشگری زمستانی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اجرای موفقیت آمیز برنامه‌های مفرح و شاد در شهرستان‌های خلخال، گرمی و مشکین شهر ادامه داد: جشنواره اقوام ایرانی نیز در فاصله زمانی ۲۴ الی ۲۸ دی ماه در شهرستان سرعین برگزار می‌شود که در اولین روز از آن میزبان استان گیلان بودیم.

فرشی افزود: سرعین به لحاظ برخورداری از جاذبه‌های متعدد که تنها یکی از آن‌ها وجود چشمه‌های متعدد آب گرم معدنی است، از قطب‌های گردشگری محسوب می‌شود و سالانه میزبان هزاران مسافر است.

به گفته وی سرعین نه تنها در تابستان بلکه در طول سال نیز قطب گردشگری کشور است و با تعریف روستای تاریخی کنزق می‌تواند به عنوان مقصد گردشگری تاریخی کشور قلمداد شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: از نظر تعداد تاسیسات اقامتی نیز این شهرستان و استان اردبیل جزو استان‌های شاخص کشور بوده و در جشنواره زمستان بیدار به دنبال معرفی جاذبه‌ها هستیم.
انتهای پیام/ح

طرح زمستان بیدار برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود

برچسب ها: گردشگران ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.