هشدار مدیریت باغبانی:

مرکبات را تا فردا برداشت کنید

برف و سرما به درختان نارنگی و پرتقال آسیب نمی‌رساند، اما امکان آسیب رساندن به میوه آنان وجود دارد.

ایزدی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: با توجه به احتمال وقوع تند باد و، کاهش ۱۳ درجه‌ای دما از بعد از ظهر روز پنج شنبه تا روز شنبه باغداران مازندرانی نسبت به محافظت از نهال‌ها و میوه‌های سردرختی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این سرما به درختان بزرگ آسب نخواهد زد، افزود: این میزان سرما برای این درختان مفید است چرا که سبب کاهش آفت‌هایی مانند مگس مدیترانه‌ای شده و احتمال افزایش محصول در سال آینده نیز وجود دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: نهال‌ها و نهالستان‌ها بیشتر در معرض خطر سرمازدگی هستند به همین دلیل باغداران تلاش کنند ساقه نهال‌ها را با پلاستیک سیاه بپوشانند تا در جریان روز تشعشات گرم هوا را جذب کرده و در شب درختان را گرم نگهدارد.

ایزدی محلول پاشی ۲۴ ساعت قبل از بارندگی را نیز از دیگر راهکار‌های مقابله با سرمازدگی اعلام کرد و گفت: محلول پاشی سبب از بین رفتن آفت‌ها و کاهش خسارت به بافت تنه و برگ نهال‌ها می‌شود.

وی گفت: باغداران مازندرانی برای درختان کیوی و مرکبات که برداشت میوه آن‌ها انجام شده نیز با هرس شاخه‌ها و سبک سازی تاج و قیم‌ها اقدام کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی احتمال بارش برف در مناطق ساحلی و جلگه‌ای وجود ندارد و این توصیه‌ها برای باغ‌هایی است که در ارتفاع حدود ۵۰۰ متری از دریا قرار دارند.

انتهای پیام/ک


حفاظت از نهال‌ها در برابر سرما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.