رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان ایلام مطرح کرد؛

رعایت حقوق شهروندی اولویت اصلی ماموریت‌های پلیس

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان ایلام گفت: رعایت حقوق شهروندی اولویت اصلی ماموریت‌های پلیس است.

 رعایت حقوق شهروندی اولویت اصلی ماموریت‌های پلیس به گزارش خبـرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،  محمد روشنایی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان ایلام با بیان اینکه رعایت حقوق شهروندی اولویت اصلی ماموریت‌های پلیس است، گفت: این اصل که در قانون به آن اشاره شده است بایستی سرلوحه کار ظابطان قضائی قرار گیرد.

 محمد روشنایی اضافه کرد: فرآیند آیین دادرسی کیفری یک آغاز و یک پایانی دارد که آغاز آن با تعقیب شروع می‌شود و پایانش با اجرای حکم خاتمه پیدا می‌کند.

وی افزود:در فاصله بین تعقیب و اجرای حکم مرحله رسیدگی و تحقیقات وجود دارد که نقش ضابطان در فرایند آیین دادرسی کیفری نقشی بی‌بدیل و ممتاز است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان ایلام یادآور شد: اگر ضابطان در رابطه با فرآیند آیین دادرسی کیفری نقش خود را به خوبی ایفا کنند آن وقت می‌توانیم بگوییم که عدالت به خوبی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: نقش ضابطان همانند یک تیغ دولبه است و تنها در صورتی می‌تواند اثربخشی داشته باشد که توازن و تعادل را بین مثلث متهم، بزه دیده، و جامعه برقرار کند.

روشنایی خاطرنشان کرد: اگر به هر دلیلی این توازن و تعادل به هم بخورد نخستین چیزی که قربانی می‌شود عدالت خواهد بود.

وی گفت: نیروی انتظامی پاسداران خط مقدم حفظ امنیت و عدالت در جامعه هستند و در این میان آنچه که مهم و نقش حیاتی دارد تسلط ضابطان به قانون است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان ایلام در پایان با بیان اینکه آشنایی ضابطان با وظایف و اختیارات قانونی یک ضرورت است، گفت: آنچه که برای آموزش ضابطان مهم است برگزاری کلاس‌های کارگاهی و عملی است.

 

انتهای پیام/ع

صحبت های رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان ایلام درباره اولویت های پلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.