عضو کمسیون اقتصادی مجلس خبرداد؛

بهرمندی ۳۷ هزار میلیارد تومانی حوزه سلامت از بودجه ۹۸

عضو کمسیون اقتصادی مجلس از بهرمندی ۳۷ هزار میلیارد تومانی حوزه سلامت از بودجه ۹۸ خبر داد.

بهرمندی ۳۷ هزار میلیارد تومانی حوزه سلامت از بودجه ۹۸علی اکبر کریمی عضو کمسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی درحاشیه دومین مجمع سلامت شهرستان اراک در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛   از اختصاص ۳۷ هزار میلیاردی لایحه بودجه سال ۹۸ به حوزه بهداشت و درمان خبر داد.

کریمی افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت اجتماعی و به ویژه حوزه بهداشت و درمان دولت و مجلس و دستگاه‌های ذیربط بر رفع موانع و مشکلات این حوزه تلاش می‌کنند و خوشبختانه اقدامات خوبی نیز انجام شده است

وی اضافه کرد: نظام مدیریت سلامت کشور، باید تفویض اختیار و مسئولیت به مردم در حوزه سلامت را در اولویت قرار دهد و تشکیل مجمع شهرستانی گانی ارزشمند در گامی ارزشمند در تبلور این رویکرد ملی می‌باشد.

نقش موثر عامل اجتماعی بر سلامت امری اجتناب ناپذیر است

عضو کمسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: نقش موثر عامل اجتماعی بر سلامت، بیانگر این واقعیت است که جلب مشارکت موثر گروه‌های مختلف مردم و همه بخش‌های جامعه، از مرحله تعیین مشکل در سطح محلی تا پیشنهاد راه حل، اجرا و ارزشیابی برنامه‌های ارنقای سلامت، امری اجتناب ناپذیر است.

وی بیان کرد: سلامت مقوله‌ای فرابخشی است و تامین آن توسط یک بخش یا سازمان امکان پذیر نیست و بهترین روش برای تضمین سلامت در آحاد مردم، اجتماعی شدن مقوله تحرک فیزیکی و پیشگیری از اضافه وزن و چاقی است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.