به دنبال حمله به سفارت ایران انجام شد؛

احضار سفیر هلند به وزارت امور خارجه

در اعتراض به حمله تعدادی از عناصر ضدانقلاب و تجزیه طلب به سفارت ایران در لاهه، سفیر هلند به وزارت خارجه احضار شد.

احضار سفیر هلند به وزارت امور خارجهبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه در اعتراض به حمله تعدادی از عناصر ضدانقلاب و تجزیه طلب به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه عصر دیروز (دوشنبه) ژاک لویی ورنر، سفیر هلند توسط رئیس اداره اول اروپای وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

در این جلسه رئیس اداره اول غرب اروپا با اشاره به وقوع حملات مشابه در گذشته و عدم اقدام قاطع و پیشگیرانه پلیس و مقامات قضایی هلند، موکداً خواستار اقدام جدی دولت این کشور در چارچوب تعهداتش در کنوانسیون ۱۹۶۱ وین و تأمین امنیت سفارت و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در لاهه و جلوگیری از این گونه تهاجم ها شد.

سفیر هلند ضمن ابراز تأسف از حادثه مذکور، گزارشی از واکنش و اقدامات پلیس این کشور در قبال مرتکبین این حادثه ارائه و اظهار داشت که موضوع را به دولت متبوع خود منعکس خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا براهنى
۲۳:۱۱ ۲۵ دی ۱۳۹۷
درهركشورازاتحاديه اروپا يك سفارتخانه با پول مردم اخه چه كار مهمى انجام ميدن انجا
اروپايى كه هيچ منافعى براى ايران قاءل نيست
فقط هراز گاهى جماعتى از ارازل وطن فروش به اين سفارتخانه ها حمله ميكنند يا اينكه دولتهاى اروپايى به كاركنان ان تهمت اعمال تروريستى ميزنند
بهتر نيست اين سفارتخانه ها جمع بشن !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۵ دی ۱۳۹۷
اینکار اگر در ایران انجام شود ، گناه بزرگ است ، اما در اروپای متمدن هر ما به یک سفارت ما حمله وحشیان می شود ، مسئولین محترم هیچ اعتراضی نمی کنند !
آخرین اخبار