باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

«ماجرای نیمروز ۲؛ رد خون» چه قصه‌ای را روایت می‌کند؟

محمدحسین مهدویان در تازه‌ترین اثر خود باز هم جسارت به خرج داده و به موضوعی جنجالی ورود کرده است.

مهدویان در فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز ۲؛ رد خون» به چه پرداخته است؟به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، جشنواره فیلم فجر به نوعی نمایانگر سال پیش روی سینمای ایران است و هر سال که این جشنواره توانسته موفق عمل کند، سینما روز‌های خوبی را به خود دیده است.

در حال حاضر هم که کمتر از یک ماه به برگزاری دوره سی و هفتم جشنواره فیلم فجر مانده، پیش بینی‌ها از کمّ و کیف این دوره و بررسی فیلم‌های شرکت کننده آغاز شده است.

به نظر می‌رسد با توجه به برخی فیلم‌های حاضر در این دوره، جشنواره فیلم فجر باز هم با دست پر به استقبال مخاطبان و منتقدان سینما خواهد رفت.

شاید حضور کارگردانان جوان در کنار نام‌های بزرگ سینما کوران رقابت امسال را داغ‌تر از همیشه کند و شاهد آثار تماشایی دیگری در کارنامه سینمای ایران باشیم، اما بدون شک یکی از پر سر و صدا‌ترین فیلم‌های حاضر در این دوره از جشنواره قسمت دوم فیلم «ماجرای نیمروز» است که با عنوان «ماجرای نیمروز ۲؛ رد خون» پا به جشنواره سی و هفتم فیلم فجر گذاشته است.

مهدویان که برای اولین بار با مستند بازسازی «ایستاده در غبار» در بخش فیلم اولی‌ها یا نگاه نو در جشنواره سی و چهارم حضور یافت، به اندازه‌ای نگاه را به خود جلب کرد که فیلمش مورد استقبال همه طیف‌های سینمایی و مردم قرار گرفت. او پس از آن موفقیت راه را پیدا کرده بود و هر سال در جشنواره فجر با یک فیلم حاضر بود و هر سال هم مورد توجه قرار می‌گرفت.

مهدویان در فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز ۲؛ رد خون» به چه پرداخته است؟

او در دوره سی و پنجم به سراغ ماجرای روز‌های اول انقلاب و موضوع پر رمز و راز منافقین رفت و با فیلم «ماجرای نیمروز» این بار در بخش سودای سیمرغ جشنواره حاضر شد. سر و صدای فیلم دوم مهدویان فراتر از جشنواره فجر رفت و نشان داد او جسارت کار‌های خاص را دارد.

این کارگردان جوان که توانسته بود اعتماد مردم و تهیه کنندگان سینمایی را جلب کند، تصمیم گرفت خود را در موضوع روز اجتماعی نیز محک بزند. مهدویان که به دلیل نوع پرداخت هایش مورد تمجید سینماگران قرار گرفته بود، به نوعی در جشنواره سی و ششم دل را به دریا زد و فیلمی متفاوت از آنچه در کارنامه داشت را روانه جشنواره کرد. فیلم «لاتاری» مهدویان در سینما‌های مردمی این دوره در هر بار اکران به سانس فوق العاده می‌رفت؛ این در حالی بود که پس از اکران در کاخ رسانه‌ای با انتقاد جدی و گارد بسته سینماگران مواجه شد. لاتاری در گیشه هم موفق عمل کرد و یکی از فیلم‌های پر فروش سال گذشته سینمای ایران لقب گرفت.

محمدحسین مهدویان حالا پس از گذشت سه دوره حضور مداوم در جشنواره فجر، پایش را فراتر از جسارت‌های انجام داده خود گذاشته است و ادامه فیلم ماجرای نیمروز را روانه جشنواره سی و هفتم کرده است. مهدویان در فیلم «ماجرای نیمروز ۲؛ رد خون» به سراغ روابط درون سازمانی منافقین رفته است و بی پرده به روابط ناموجه منافقین پرداخته است.

مهدویان در فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز ۲؛ رد خون» به چه پرداخته است؟

مهدویان که در ماجرای نیمروز توانسته بود در دل داستان خود یک درام عاطفی را شکل دهد، در فصل دوم نیز این کار را به نوعی محور قصه خود قرار داده و از زندگی کسانی که جذب این سازمان شده و مورد اذیت و آزار قرار گرفته اند با صراحت حرف زده است. قسمت دوم ماجرای نیمروز عملیات مرصاد در روز‌های پایانی جنگ را روایت خواهد کرد که مهدویان تمام تلاش خود را کرده است تا با در اختیار گرفتن تجهیزات فراوان و بی شمار جنگی از پس نمایش بزرگی این صحنه‌ها برآید.

از چالش‌های اصلی مهدویان در این فیلم جلوه‌های ویژه و مدت زمان فیلم است که او را همچنان پای مسائل فنی تا آخرین روز‌های منتهی به جشنواره نشانده است.مهدویان قصد دارد نسخه اصلی فیلمش را که حدوداً 140 دقیقه از کار درآمده را در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار دهد که خود این موضوع هم می تواند حساسیت برانگیز باشد.

سید محمود رضوی تهیه کننده این فیلم نیز همچنان امیدوار است که بتوانند آن را برای اکران در جشنواره فجر آمده کنند و امروز نیز خبر از کار‌های سخت فنی این فیلم داده است.

اکران و جوایز تعلق گرفته به قسمت اول فیلم «ماجرای نیمروز» که در دوره سی و پنجم جشنواره فجر حسابی جنجال به پا کرده بود؛ به نظر می‌رسد باز هم در قسمت دوم این فیلم روز‌های داغی را برای جشنواره فجر رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Seychelles
ابوذر
۲۳:۳۶ ۲۷ دی ۱۳۹۷
یکی از بهترینها
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۱ ۲۷ دی ۱۳۹۷
با سلام آقای مهدویان فیلم های قوی می سازند من از ایشون تشکر می کنم و منتظر اکران فیلم جدیدشون (مجرای نیم روز_رد خون) هستم
Iran (Islamic Republic of)
زینب موسوی
۲۱:۱۱ ۲۷ دی ۱۳۹۷
امیدوارم بلایی که در جشنواره های قبلی بر سرش آوردند دوباره تکرار نشود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۷ دی ۱۳۹۷
سهام عدالت کارمندان را کی می ریزند لطفا...؟
Iran (Islamic Republic of)
Sajad
۲۰:۲۱ ۲۷ دی ۱۳۹۷
مهدویان کارش درسته. بدون شک این فیلم هم مثل آثار قبلیش، فوق العاده خواهد بود.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۷ دی ۱۳۹۷
هنوز اکران نشده به به چه جه راه افتاده
پس از قبل مشخصه اخر جشنواره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۷ دی ۱۳۹۷
واسش آرزوی موفقیت میکنیم.دمش گرم
آخرین اخبار