واتس‌اپ در برزیل به بانک متصل می‌شود

کاربران واتس‌اپ در برزیل از این پس می‌توانند بدون مراجعه به بانک فعالیت‌های بانکی خود را از طریق این پیام‌رسان انجام دهند.

واتس‌اپ به بانک متصل می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بزرگترین و قدیمی‌ترین بانک بزریلی تصمیم به همکاری با پیام‌رسان واتس‌اپ گرفت و از این پس خدمات بانکی خود را در این پیام‌رسان اجرا می‌کند.

مشتریان بانک Banco do Brasil برزیل از این پس می‌توانند به سادگی فعالیت‌های بانکی خود را به سادگی از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انجام دهند. طبق گزارش نشریه برزیلی Rio Times مشتریان قدیمی‌ترین بانک برزیلی با آغاز همکاری این بانک و نرم‌افزار واتس‌اپ می‌توانند ۱۱ فعالیت بانکی را با این پیام‌رسان و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهند. این فعالیت‌ها شامل دریافت گردش حساب، درخواست صدور کارت بانکی، افتتاح و دریافت شماره حسلب بین‌المللی، افتتاح حساب جاری و ... است.

واتس‌اپ تمامی مراحل فرآیند‌های بانکی را در نرم‌افزار خود به شدت رمزگذاری کرده تا کوچک‌ترین ناامنی از سوری کاربران حس نشود. علاوه بر مسائل امنیتی که سازندگان واتس‌اپ در نظر گرفته‌اند، باز هم مهندسان بانک Banco do Brasil با تجهیز اپلیکیشن به هوش مصنوعی، ویژگی‌های نظارتی و امنیتی را در واتس‌اپ ارتقا داده‌اند.

واتس‌اپ به بانک متصل می‌شود

هر مشتری بانک باید یک شماره تلفن اختصاصی برای ثبت‌نام و ورود به اپلیکیشن واتس‌اپ تعریف کند و هر بار که از برنامه خارج می‌شود باید با رمز مخصوص که با دفعه قبل متفاوت است، دوباره اقدام به ورود کند. این بانک بزریلی هدف از به کارگیری و همکاری با واتس‌اپ را این چنین بیان کرد: «باتوجه به اینکه بیش از ۵۶ درصد از برزیلی‌هایی از پیام‌رسان‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، واتس‌اپ را برای انتقال پیام‌ها و مکالمات روزمره خود انتخاب کرده‌اند، ما تصمیم گرفتیم با شرایط ساده ولی ایمن مشتریان خود را در فعالیت‌های بانکی یاری کنیم.

تا پبش از این بانک در برزیل تعدادی دیگر از بانک‌ها نیز در نقاط مختلف جهان تصمیم گرفتند با واتس‌اپ جهت انجام امور بانکی همکاری کنند ولی بانک Banco do Brasil بزرگترین بانک در جهان است که با این پیام‌رسان قرارداد کاری نوشته است.

گفتنی است در ایران نیز با توجه به ظرفیت و توان بالای مختصصان داخلی، پیام‌رسان‌هایی ساخته و تولید شده‌اند که با ویژگی‌های امنیتی بالا مشتریان بانک و کابران پیام‌رسان‌ها را قادر می‌سازد در هر زمان و مکانی فعالیت‌های بانکی خود را انجام دهند. مطمئناً در صورت حمایت مسئولان و کاربران فضای مجازی از پیام‌رسان‌های داخلی علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و انرژی با عدم مراجعه حضوری به بانک، مردم می‌توانند با خیالی آسوده فعالیت‌های بانکی خود را در محیطی امن و غیرقابل دسترسی برای بیگانگان انجام دهند.


بیشتر بخوانید:

روزانه ۹۰ هزار کارت‌به‌کارت و ۳۵ میلیارد تومان انتقال پول در بله انجام می‌شود/ رشد ۲۴ درصدی تعداد گروه‌ها در پیام‌رسان بله

ویژگی‌های امنیتی واتس‌اپ افزایش می‌یابد


انتهای پیام/

مردم بزریل از این پس می‌توانند فعالیت‌های بانکی خود را در واتس‌اپ انجام شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار