مردم باید روحیه مطالبه‌گری داشته باشند

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت:مردم باید روحیه مطالبه‌گری داشته باشند و از هر مسؤولی بخواهند به وظیفه قانونی خود عمل کند و اجازه ندهند، افرادی با فرافکنی از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرضا با اشاره به طرح خصوصی‌سازی آموزش و پرورش، اظهار داشت: به دلیل نبود سرانه کافی در اختیار وزارت آموزش و پرورش طرح خصوصی‌سازی مطرح شد اما بر اساس قانون اساسی، آموزش و پرورش باید رایگان باشد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توزیع نامناسب معلم در کشور گفت: در تهران و بعضی شهرهای بزرگ با تراکم معلمان مواجه هستیم، اما در بعضی از شهرها ادارات آموزش و پرورش از نبود معلم کافی گلایه دارند.

وی با بیان این‌که با توجه به شرایط امروز کشور باید به جای سیاست‌زدگی بی‌مورد، برای رفع مشکلات متحد شویم، بیان کرد: هیچ مسؤولی نمی‌تواند با حاشیه‌سازی، مسائل سیاسی و جناحی کار انجام دهد این حاشیه‌ها فضا را برای کار کردن مسموم می‌کند.

محمودی با تأکید بر این‌که برخی با تفکرات مسموم خود بین مسؤولان ایجاد اختلاف می‌کنند، تصریح کرد: ایجاد اختلاف سبب می‌شود که یک مسؤول به رسالت حقیقی خود که خدمت به مردم است، موفق نباشد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که مهمترین وظیفه نماینده مردم در مجلس قانون‌گذاری و نظارت است، اما برخی افراد نظارت نماینده را دخالت جلوه می‌دهند، ادامه داد: ولایت‌مداری، دینداری، پایبندی به قانون اساسی و تلاش برای رفع مشکلات مردم از ویژگی‌های مسؤولان حقیقی نظام است.

وی با بیان این‌که بعضی از افراد از فعالیت‌های نماینده تفسیر انتخاباتی می‌کنند و عمل دیگر مسؤولان را براساس باورهای حزبی تشریح می‌کنند، اضافه کرد: تفسیر انتخاباتی و تشریح اقدامات مسؤولان بر اساس جناح‌گرایی سبب ایجاد اختلال در خدمت‌رسانی به مردم می‌شود.

محمودی با تأکید بر این‌که مردم باید روحیه مطالبه‌گری داشته باشند و از هر مسؤولی بخواهند به وظیفه قانونی خود عمل کند و اجازه ندهند، افرادی با فرافکنی از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کنند، گفت: مسؤولان باید به میان مردم بیایند و درباره و دستاوردهای نظام با آنان سخن بگویند و اجازه ندهند دشمنان با گستاخی علیه مقدسات و ارزش‌های مردم عمل کنند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در حال حاضر شرایط کشور از دوران جنگ سخت‌تر نیست، خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی با وجود تحریم، فعالیت گروه‌های تجزیه‌طلب مردم و مسؤولان با وحدت و تلاش جهادی توانستند بر مشکلات غلبه کنند.

وی با اشاره به عدم تکمیل زیرساخت‌ها در شهرضا تصریح کرد: مردم شهرستان شهرضا و دهاقان، استحقاق برخورداری از امکانات بیشتری را دارند، بنابراین باید برای رفع کمبودها و رفع نواقص زیرساخت‌ها تلاش کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

سیاست‌زدگی، مانعی برای رفع مشکلات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار