فرصت یک ماهه برای حل مشکلات زیست محیطی کارخانه گندله سازی

فرماندار اسدآباد از مهلت یک ماهه محیط زیست برای برطرف شدن مشکلات زیست محیطی کارخانه گندله سازی این شهرستان خبر داد.

فرصت یک ماهه برای حل مشکلات زیست محیطی کارخانه گندله سازیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدوند فرماندار اسدآباد در نشست بررسی مشکلات زیست محیطی بزرگترین کارخانه گندله سازی غرب کشور با تولید سالانه۵۵۰ هزار تن گندله ، گفت : این کارخانه با تامین مواد اولیه در حقیقت رنجیره تولید فولاد را در کشور تکمیل می کند و نقش کلیدی در اشتغال منطقه دارد.

وی افزود : هم اکنون۹۰ درصد مشکلات زیست محیطی این واحد صنعتی برطرف شده و استانداردهای زیست محیطی را رعایت کرده است و فقط مشکل بهینه سازی دودکش خروجی کارخانه است که یک ماه فرصت دارد آن را اصلاح کند.

فرماندار اسدآباد منطقه چهاردولی این شهرستان  را به لحاظ معادن خوب یکی از مناطق ویژه برای توسعه زنجیره فولاد در شهرستان دانست و خاطرنشان کرد : هم اکنون کارخانه های تولید کنستانتره و گندله در این منطقه فعال است و در مجموع بیش از۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

حمیدوند مرحله بعدی را تلاش برای ساخت کارخانه فولاد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر مواد تولیدی به عنوان مواد اولیه در کارخانه های ذوب آهن کشور به ویژه اصفهان استفاده می شود که با ساخت کارخانه بعدی انواع میلگرد هم در شهرستان تولید می شود.

فرماندار اسدآباد اشتغال مستقیم این واحد تولیدی را۱۲۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم آن را۳۰۰ نفر عنوان کرد و گفت : جذب نیروهای بومی یکی از اولویت های دولت در این منطقه است.

وی  به رونق چرخه حمل و نقل در این منطقه اشاره کرد و گفت : روزانه۲۰۰ تا۳۰۰ تریلر از این کارخانه ها بارگیری انجام می دهند و اشتغال قابل توجهی داشته است.

فرماندار اسدآباد  به تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن باطله در این کارخانه ها اشاره کرد و گفت: تولید باطله و رها سازی آن در اطراف کارخانه و اراضی کشاورزی یکی از مشکلات بود که مجوز ساخت بلوک از مواد باطله به کارخانه داده شده و به زودی این مشکل هم برای همیشه برطرف می شود.

حمیدوند از کاشت نهال به عنوان زنجیره سبز در اطراف کارخانه هم خبر داد و افزود : تکمیل فضای سبز و توجه به طبیعت و محیط زیست یکی از برنامه های مدیریت این کارخانه است.

وی همچنین به کم عرض بودن محور چهاردولی منتهی به کارخانه گندله سازی اشاره کرد و گفت : یک مرحله به طول پنج کیلومتر تعریض و آسفالت شده و مرحله دوم هم با مساعد شدن هوا انجام می شود.

شهرستان اسدآباد دارای۷۰ میلیون تن ذخایر معدنی است و بهترین فرصت برای سرمایه گذاری بیشتر و تکمیل چرخه فولاد در این منطقه است که در حال حاضر کمتر از۱۰ درصد از این ذخایر استفاده می شود و از همه مهمتر اینکه محصول تولیدی هم خام فروشی می شود.

عربی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان  با بیان اینکه میزان آلاینده های خروجی از کارخانه بالاتر از حد مجاز است گفت : قرار شده است تا این کارخانه تا یکماه آینده مشکل محیط زیستی را برطرف کند که دراین صورت از ادامه فعالیت این کارخانه ممانعت نخواهد شد.

انتهای پیام/

حل مشکلات زیست محیطی کارخانه گندله سازی تا یک ماه آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار