رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی:

فناوری و علم روز باید به بخش کشاورزی وارد شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت:فناوری و علم روز باید به بخش کشاورزی وارد و نباید اقتصاد کشاورزی را به شیوه سنتی پیش برد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی دردیداربا رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان از برگزاری استارتاپ ویکند تخصصی کشاورزی با مشارکت پارک علم و فناوری استان خبر داد و گفت: فناوری و علم روز باید به بخش کشاورزی وارد شود و نباید این بخش اقتصادی را به شیوه سنتی پیش برد.

وی با بیان اینکه فناوری‌های جدید می‌تواند صنعت کشاورزی را نیز مانند هر صنعت دیگری متحول کند، گفت: آماده ایم در مورد ایجاد مزرعه‌های تک (تکنولوژی بالا) در استان، ضمن مشارکت در ایجاد آن، زمین در اختیار پارک علم و فناوری قرار دهیم.

وی افزود: بیش از ۲۰ درصد جمعیت کشور در حوزه کشاورزی اشتغال دارند، ۱۲ درصد تولید ناخالص ملی از بخش کشاورزی است و اینکه ۹۰ درصد نیاز‌های غذایی مردم ایران از این حوزه تامین می‌شود.

فتحی از مشارکت فعال سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در نمایشگاه «نیاز‌ها و چالش‌های صنایع و سازمان ها» که اردیبهشت ٩٨ در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد، خبر داد و اظهار امیدواری کرد: شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان که در زمینه کشاورزی فعال هستند نیز در نمایشگاهی که به منظور ارائه عملکرد چهل ساله بخش کشاورزی استان در محوطه شرکت غله برگزار خواهد شد، حضوری فعال داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نسبت به معرفی محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان فعال در زمینه کشاورزی اعلام آمادگی کرد.

واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این نشست ضمن معرفی پارک به اهداف، وظایف و برنامه‌های این مجموعه علمی اشاره کرد و گفت: پارک‌های علم و فناوری به عنوان نهادی اجتماعی، اقتصادی در امر توسعه فناوری و به تبع آن توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی تخصصی برای استقرار و حضور حرفه‌ای شرکت‌های فناور، نقش و جایگاه تاثیرگذاری در کشور‌های توسعه یافته دارند.

وی ادامه داد: این پارک‌ها با هدف ایجاد هم‌افزایی و توسعه ارتباطات سازنده بین پژوهشگران و فناوران از یک طرف، صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران از طرف دیگر و دستگاه‌های دولتی به عنوان طرف سوم، جهت استقرار اقتصاد دانش بنیان و تکمیل چرخه تبدیل علم به ثروت و ارزش ایجاد شده‌اند که اثربخشی پژوهش‌های دانشگاهی و مراکز علمی را با فراهم کردن زمینه ایجاد، توسعه و حمایت از شرکت‌های مبتنی بر فناوری‌های نو و کاربردی تعالی بخشیده و روند تجاری‌سازی ایده‌های نو را تقویت می‌کنند.

وی بر همکاری در زمینه شناسایی و رفع چالش‌ها و نیاز‌های فنی، صنعتی، پژوهشی و فناوری حوزه کشاورزی و استفاده از توانمندی شرکت‌های مستقر در پارک و در صورت نیاز اعلام موضوع به سایر پارک‌های کشور جهت رفع این چالش‌ها و استفاده از توانمندی شرکت‌های مستقر در پارک و مراکز رشد در مهندسی معکوس قطعات و تجهیزات مورد استفاده در صنعت کشاورزی تاکید کرد و حمایت معنوی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از اجرای طرح‌های فناورانه شرکت‌های مستقر در پارک متناسب با نیاز‌ها و اولویت‌های آن سازمان را خواستار شد.

استارتاپ ویکند (Startup Weekend) یک رویداد آموزشی، تجربی است که به طور معمول در پایان هفته با حضور برنامه نویسان، مدیران تجاری، کارافرینان نوپا، بازاریاب‌ها و ایده پردازان برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

بیش از ۲۰ درصد جمعیت کشور در حوزه کشاورزی اشتغال دارند

برچسب ها: جهادکشاورزی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار