اجرای طرح «مدارس عاری از خطر» در ۲۲۶ مدرسه کرمانشاه

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح «مدارس عاری از خطر» در ۲۲۶ مدرسه کرمانشاه خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛سلمان محمدی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : در حوزه نظارت بر اجرای درس تربیت بدنی سال تحصیلی گذشته ۶۷۷ مدرسه و امسال ۶۸۶ مدرسه تحت پوشش قرار گرفت و در زمینه تجهیز، بهسازی و متناسب و ایمن‌سازی مدارس بر اساس کتب راهنمای معلم تربیت بدنی از ۱۹۱ مدرسه به ۱۹۹ مدرسه افزایش یافت.

وی از حضور ۱۱۴ هزار و ۷۳۱ نفر دانش آموز در المپیاد‌های درون مدرسه‌ای خبر داد و گفت : شمار دانش‌آموزان شرکت کننده در ورزش صبحگاهی از ۹۳ هزار دانش آموز امسال به ۹۸ هزار نفر رسیده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح حیاط پویا در مدارس استان خبر داد و بیان کرد: در قالب این طرح اشکال هندسی بر روی دیوار و حیاط مدرسه برای داشتن زنگ تفریحی فعال کشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه تجهیز، حفظ و نگهداری ۳۲ سالن ورزشی خارج از مدرسه در دستور کار است، گفت: در راستای توانمند سازی نیروی انسانی ۲۶ هزار و ۵۳۶ نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شده است.

محمدی از حضور بیش از ۲۸ هزار دانش آموز در مسابقات مدرسه و کانون قهرمانی خبر داد و گفت: به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های مختلفی در راستای توانمندسازی نیروی انسانی شامل دانش آموزان، اولیا و همکاران در قالب برنامه عاری از خطر در ۲۲۶ مدرسه اجرا می‌شود.

وی با اعلام اینکه برنامه مهارت‌های مقابله با رفتار‌های پرخطر در ۲۹۹ مدرسه اجرا می‌شود، گفت: مهارت مراقبت از خود در برابر آسیب‌های اجتماعی در یک هزار و ۱۸۹ مدرسه در دست اجرا است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای برنامه‌های پیشگیری با رویکرد اجتماع محور ویژه کارکنان و والدین دانش اموزان خبر داد و افزود: ۲۰۱ هزار نفر ـ. ساعت آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به والدین دانش آموزان ارائه می‌شود.

وی توزیع ۷۵۴۱ بسته فرهنگی، اجرای ۲۶ پروژه آسیب‌های اجتماعی، برپایی ۵۷۱ نمایشگاه سیار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس را از دیگر برنامه‌های در دستور کار اعلام و تصریح کرد: ۱۷۰۰۰ دانش آموز در جشنواره نوجوان سالم حضور خواهند یافت.

محمدی همچنین به توانمندسازی روانی ـ. اجتماعی دانش آموزان ۲۰۰ مدرسه در مقطع متوسطه اول و اجرای طرح همکاری خانه و مدرسه در ۱۶ مدرسه ابتدایی و اجرای نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در مدارس شهرستان‌های پاوه و هرسین و شش مدرسه ناحیه یک شهرستان کرمانشاه اشاره کرد.

وی از اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان با همکاری بهزیستی خبر داد و گفت: شمار دانش آموزان طرح سفیر سلامت از ۳۱ هزار نفر به ۴۷ هزار نفر رسیده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: ۱۲۵۰ دانش آموز در بحث اصول ایمنی و حفظ محیط زیست آموزش داده خواهند شد و ۹۷۰۰ بسته فرهنگی در راستای مسائل بهداشتی توزیع می‌شود.

به گفته محمدی، ۱۹۳ هزار دانش آموز تحت پوشش برنامه‌های آموزش سلامت دهان و دندان قرار می‌گیرند و نظارت بر تغذیه سالم در ۱۴ درصد مدارس استان اجرا می‌شود.

وی از اجرای طرح دادرس با همکاری هلال احمر و حضور ۱۵۰ تیم دانش آموزی خبر داد و عنوان کرد: امسال ۲۷۰ هزار دانش آموز تحت اجرای طرح مکمل یاری ویتامین D. و آهن قرار می‌گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین از اجرای طرح اتقای سلامت نوجوانان با حضور ۱۰۰۰ نفر از دانش آموز خبر داد.

محمدی بیان کرد: سه اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های بدنی، سلامت وتندرستی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی زیرمجموعه این معاونت هستند که سال گذشته این معاونت در سطح کشور حائز رتبه نخست از نظر عملکردی شد .

 

انتهای پیام/د

نظارت بر اجرای درس تربیت بدنی در ۶۸۶ مدرسه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار