کاهش بهای نفت/ قیمت طلا ثبات پیدا کرد

در پی کاهش رشد اقتصاد جهانی، بهای طلای سیاه هم سقوط کرد.

کاهش بهای نفت/ قیمت طلا ثبات پیدا کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال وجود نشانه‌هایی از کاهش رشد اقتصاد جهانی، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) روندی نزولی را طی کرد. این در حالی است که کاهش ذخایر نفت خام سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) بر تقویت بهای نفت به بالای ۶۰ دلار در هر بشکه کمک کرد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین‌المللی) با ۱۱ سنت کاهش (معادل ۰.۲ درصد) به ۶۰ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۱۱ سنت کاهش (معادل ۰.۲ درصد)، ۵۲ دلار در هر بشکه معامله شد.

نزول بهای نفت به دلیل وجود نشانه‌هایی از کاهش رشد اقتصاد جهانی رخ داده است. چین که بزرگترین اقتصاد آسیا محسوب می‌شود، در سال جاری میلادی با کاهش سطح واردات و صادرات نفت مواجه شده است. در آمریکا هم تعطیلی دولت در پی بی‌نتیجه ماندن رایزنی‌ها میان مقامت کنگره و کاخ سفید، ضربه‌ی اقتصادی بزرگی به این کشور وارد کرده است. علاوه بر آن، پس از آنکه قانونگذاران انگلیس توافق برکسیت «ترزا می» نخست وزیر این کشور را رد کردند، مشکلات مربوط به اقتصاد جهان بیشتر از پیش شد.

این درحالی است که کاهش ذخایر نفت خام کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه بر تقویت بهای طلای سیاه اثرگذار بوده است. اما به نظر می‌رسد افزایش سطح تولیدات نفتی آمریکا که در اواخر سال گذشته میلادی به ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز رسیده بود، تلاش‌های سازمان اوپک را بی‌نتیجه کند. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد انتظار می‌رود سطح تولیدات نفتی آمریکا در سال جاری میلادی به روزانه ۱۲ میلیون بشکه و در سال آینده میلادی به روزانه ۱۳ میلیون بشکه افزایش یابد.

در پی رأی منفی پارلمان انگلیس به توافق برکسیت و امیدواری برای توقف افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، بهای طلا امروز (چهارشنبه) با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر به ۱۲۸۹.۷۰ دلار رسید. قیمت طلا از اواسط ماه اوت سال گذشته میلادی تاکنون با بیش از ۱۱ درصد افزایش همراه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار