مدیر کل منابع طبیعی اردبیل؛

تحولی عظیم در پروژه‌های آبخیزداری استان اردبیل ایجاد می‌شود

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت:با اجرای پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تحولی عظیم در آب و خاک استان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در جلسه بررسی وضعیت اجرای پروزه‌های آبخیزداری با بیان این مطلب گفت: اجرای این پروژه‌ها با محوریت مشارکت مردمی از مزیت‌های مهم پروژه‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه استان اردبیل معادل ۱/۱ درصد از مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد گفت:حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی از جمله آب و خاک بسیار حیاتی بوده و یکی از راه‌های مهم و عملیاتی برای جلوگیری از فرسایش و تخریب منابع طبیعی اجرای طرح‌های آبخیزداری است که طی سال‌های اخیر بطور جدی در کانون توجه قرار گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: در این شرایط قرار گرفتن ۵۳۳ هزار هکتار اراضی در سد سبلان، ۷۳ هزار هکتار در سد یامچی و ۳۸۶ هزار هکتار در سد عمارت بر اهمیت حوزه‌های آبخیز استان افزوده است.

هدایت، با بیان اینکه هیچ اقدام عملی و اجرایی در این اداره کل بدون مطالعه اجرایی صورت نمی گیرد افزود: امسال عملیات اجرایی در ۱۱ حوزه آبخیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با توجه به مطالعات تفضیلی اجرایی انجام می‌شود.

وی علت اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی را عنایت مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: با توجه به حساسیت موضوع آب و خاک در کشور و اهمیت آن و نگرانی‌های مقام معظم رهبری در جهت لزوم حفاظت از این منابع محدود و هماهنگی در حوزه‌های آبخیز، با اعتبار ویژه از محل صندوق توسعه ملی به منظور ایجاد توسعه پایدار در استان اختصاص یافت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار داشت: وقوع سیلاب‌های مخرب باعث بروز خسارت‌های جانی و مالی، هدر رفتن خاک حاصلخیز کشاورزی می‌شود.

وی افزود: مدیریت جامع و هماهنگ در عرصه‌های آبخیز استان و برنامه ریزی و مدیریت کلان این عرصه‌ها نیازمند اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی است در این صورت، برنامه ریزی در حوزه‌ها بصورت جامع صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ح

استان اردبیل معادل ۱/۱ درصد از مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد

برچسب ها: آب ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.