کشف تکه‌های استخوان مرد ۵۰ هزار ساله در قزلحصار کرج

مرد جوان هنگام کندن چاه در خانه‌اش با اسکلت یک انسان رو‌به‌رو شد.

کشف اسکلت ۵۰ هزار ساله در یک خانهبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  چند روز قبل مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و از کشف اسکلت یک انسان در خانه‌اش واقع در قزلحصار کرج خبر داد.

وی که بشدت وحشت زده شده بود به مأموران گفت: هنگام کندن چاه در خانه ناگهان متوجه استخوان‌های یک انسان شدم. خیلی زود مأموران گشت کلانتری در محل کشف استخوان‌ها حاضر شدند و دقایقی بعد نیز تیم ویژه‌ای از کارآگاهان جنایی درمحل حادثه حضور یافتند و درحالی‌که این فرضیه وجود داشت که این فرد به قتل رسیده باشد تکه‌های استخوان‌ها به پزشکی قانونی منتقل شد.

کارشناسان پزشکی قانونی پس از بررسی‌های دقیق و شکل ظاهری جمجمه این اسکلت وهمچنین دندان‌های سالم و بدن پوسیدگی وی دریافتند انسانی گیاهخوار بوده وهمچنین حفره‌های چشم این فرد به شکل چهارگوش بود، بنابراین فرضیه‌ای که اسکلت کشف شده متعلق به دوره خام خواری یعنی ۵۰ هزار سال پیش باشد قوت گرفت.

همچنین کارشناسان پزشکی قانونی براساس استخوان‌های تحتانی و لگن اسکلت دریافتند که این اسکلت مربوط به یک مرد است.

سرهنگ نادر بیگی رئیس پلیس آگاهی خاطرنشان کرد: اسکلت کشف شده در اختیار پزشکی قانونی است و مقدمات لازم برای تحقیقات کارشناسان باستان شناسی فراهم شده است.

منبع: ایران

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، اخبار جنایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۶:۰۱ ۲۶ دی ۱۳۹۷
فکرکنم // مال 50000 سال پیش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۶ دی ۱۳۹۷
چشمخانه چهارگوش و زمان حدود 40تا50هزار سال قبل از مشخصات انسان کرومانیون است که تا به حال فقط در اروپا پیدا شده بود. از نظر تبارشناسی انسانی میتواند کشف بسیار مهمی باشد. باید سریع مراجع مربوطه در جریان گذاشته شوند.
Iran (Islamic Republic of)
شهریار پیرمرادی
۱۳:۱۷ ۲۶ دی ۱۳۹۷
همه خامگیاه خوارهای دنیا بیچاره ها همیشه میگن پخته خواری باعث پوکی استخوان و دندان و علت 90درصد بیماری هاست ولی همیشه دلیل علمی ازشون میخوان، بیا اینم دلیل علمی با تاریخ پنجاه هزار سال، ولی کو گوش شنوا،
آخرین اخبار