در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آخرین تحولات بازار مرغ/ قیمت مرغ به ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسید

یک منبع آگاه از کاهش ۷۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به روز گذشته در بازار خبر داد.

آخرین تحولات بازار مرغ/ قیمت مرغ به ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسیدمحمد یوسفی رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۷۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ است.

وی افزایش عرضه و کاهش تقاضا را دلیل اصلی افت ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به پرداخت حقوق کارگران و کارمندان پیش‌بینی می‌شود که در ابتدای هفته آینده مجددا قیمت مرغ به دلیل ازدیاد تقاضا دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار گیرد.

یوسفی ادامه داد: هم اکنون مرغداران به سبب جوجه ریزی شب عید طبق روال سال‌های گذشته در حال تخلیه سالن‌های خود هستند.


بیشتر بخوانید: واردات گوشت جهت كنترل قيمت در بازار افزايش يافت/ دلالان چقدر در نوسان قيمت مرغ و ماهی نقش دارند؟


رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی قیمت منطقی هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ تا ۲۰ بهمن ماه افزایش چشمگیری در بازار نداشته باشد.

مرغ ارزان شد

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش نرخ ۷۰۰ تومانی مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده ۹ هزار، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۲ هزار و ۱۰۰، توزیع درب واحد‌های ۱۲ هزار و ۳۰۰ و خرده فروشی ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۲ هزار و ۲۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است.

این منبع آگاه با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۲ هزار، سینه بدون کتف ۲۳ هزار و فیله مرغ ۲۶ هزار تومان است.

وی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۸ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۳ تا ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به عرضه مرغ منجمد در میادین میوه و تره بار انتظار می‌رود که قیمت مرغ در بازار افزایش چندانی نداشته باشد.

این منبع آگاه در پایان با انتقاد از بازار کنونی نهاده‌های دامی تصریح کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۶۰۰ و کنجاله سویا ۳ هزار و ۷۰۰ تومان به مرغدار تحویل داده می‌شود و انتظار می‌رود با توزیع نهاده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، بازار نهاده‌ها به تعادل برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار