بیش از ۸ درصد از افراد گروه مولد استان قزوین دیابت دارند

معاون فنی حوزه معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم قزوین گفت: از هر ۱۰۰ نفر از گروه مولد در استان ۸.۵ نفر به دیابت مبتلا هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین : ناهید یزدی معاون فنی حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در مصاحبه مطبوعاتی گروه مولد را شامل افراد بین ۳۰ تا ۶۰ سال بیان کرد افزود: همچنین ۴۰ درصد از این گروه دچار اضافه وزن و ۲۲ درصد مبتلا به چاقی هستند.

یزدی باشاره به اجرای طرح ملی پویش تغذیه سالم از بیستم دی برای کاهش و پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر در استان افزود: این طرح تا پایان دی ماه اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را آگاهی مردم درباره خطرات ناشی از مصرف زیاد قند، نمک و چربی و همچنین کاهش مصرف میوه، سبزیجات و لبنیات بیان کرد و گفت: به همین منظور مشاوران تغذیه برای اطلاع رسانی به مردم در مراکز جامع سلامت مستقر شده‌اند.

یزدی، شعار طرح ملی تغذیه سالم  را «از امروز با تغذیه‌ای سالم برای فردایی با سلامت، شروع کنیم» بیان کرد.

وی بیان این‌که ۷۶ درصد از بیماری‌های مربوط به انسان بیماری‌های غیرواگیراست گفت؛ در صورت رعایت تغذیه سالم تا ۸۰ درصد دیابت، ۵۰ درصد بیماری‌ها قلبی و عروقی و ۳۰ تا ۴۰ درصد انواع سرطان قابل پیشگیری خواهد بود.

یزدی گفت: مراکز جامع سلامت استان در طول سال به صورت رایگان غربال‌گری سلامت را در قالب طرح ملی تغذیه سالم  انجام می‌دهند.

انتهای پیام/گ

۸ و نیم درصد از گروه ۳۰ تا ۶۰ سال استان مبتلا به دیابت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.