ارزآوری ۲ میلیون دلاری کیوی در عباس آباد

صادرات کیوی از شهرستان عباس آباد به سه کشور خارجی تاکنون بیش از ۲ میلیون دلار ارز وارد کشور کرده است.

علی ابوالحسنی مدیر جهاد کشاورزی عباس آباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: صادرات کیوی با توجه به افزایش قیمت ارز و به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی امسال مورد توجه و استقبال تجار قرار گرفته است.

وی با اشاره به کیفیت مناسب کیوی تولیدی امسال گفت: ۲۶۷۶ تن کیوی با ارزش حدود ۲ میلیون و ۲۷۴ هزار دلار امسال از شهرستان عباس آباد به کشور‌های بحرین، امارات و هندوستان صادر شد

وی افزود: شهرستان عباس آباد حدود ۱۳۶۹ هکتار سطح زیر کشت کیوی دارد  که در سال جاری حدود ۴۴ هزار تن کیوی از باغ‌های عباس آباد برداشت و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی شده است.

وی صادرات گل به خارج از کشور را نیز یکی دیگر از قابلیت‌های شهرستان عباس آباد اعلام کرد و گفت: یک کانتینر گل وگیاه زینتی و آپارتمانی به ارزش ۸۵ هزار دلار روز گذشته از کلارآباد به کشور عراق صادر شد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس‌آباد گفت:  این محموله شامل، ۲ هزار درختچه کاج، شمشاد، ترون وگل‌های تزیینی آپارتمانی بود.

شهرستان عباس‌آباد با دارا بودن ۵۴ هکتار گلخانه جهت پرورش گل و گیاه آپارتمانی و ۱۰۹ هکتار فضای باز تولیدی درخت و درختچه زینتی،   یکی از قطب‌های تولید گل و گیاه مازندران است.

حدود هزار بهره بردار در حال حاضر در زمینه پرورش و تولید گل و گیاه در مناطق کلارآباد، سلمانشهر و عباس آباد مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ م

صادرات کیوی از عباس آباد به ۳ کشور خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.