مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

افزایش ۲۶ درصدی فوتی‌های تصادفات جاده‌ای

مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی گفت: فوتی‌های تصادفات جاده‌ای استان در ۹ ماه گذشته، ۲۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، علیزاده مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی در دهمین نشست شورای تامین استان با محوریت ایمن سازی راه‌ها گفت: تصادفات جاده‌ای استان در ۹ ماه گذشته، ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود:در این مدت، ۵۰۰ نفر در جاده‌های برون شهری استان، جان باخته اند و بیشترین آمار تصادفات با ۵۸ درصد رشد، در خرداد امسال رخ داده است.

به گفته وی، عمده علت وقوع ۷۵ درصد از تصادفات جاده‌ای در استان ناشی از انحراف و تجاوز به چپ، بی توجهی به جلو و سرعت غیرمجاز بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همچنین با اشاره به حادثه خیز بودن جاده‌های ورودی اغلب شهر‌ها گفت: به ایرادات و وضع نامناسب جاده‌های استان اذعان داریم و با همکاری دیگر نهاد‌های مربوط در تلاشیم آن‌ها را برطرف کنیم چرا که معتقدیم ایمنی هزینه نیست بلکه سرمایه است.

رحمتی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم رشد آمار تصادفات در استان را ناخوشایند بیان کرد و گفت: این آمار ارتباط مستقیمی با عوامل انسانی، استاندار نبودن برخی خودرو‌های داخلی، نبود فرهنگ رانندگی صحیح و همچنین ناکافی بودن آموزش رانندگی دارد، از این رو با واکاوی و رفع هر کدام از این علل و عوامل، باید کوشید آمار تصادفات کاهش یابد.

وی، نصب دوربین‌های ثبت تخلفات و علائم و ابزار‌های کاهنده سرعت را در نقاط حادثه خیز استان ضروری برشمرد و افزود: این راهکار‌ها هم تا حدی می‌تواند در کاهش مرگ و میر و خسارات تصادفات موثر باشد بر این اساس افزایش، ساماندهی و استانداردسازی آنها، جزو برنامه‌های آتی شورای تامین استان خواهد بود تا روند کار تا کسب نتیجه مطلوب پیگیری شود.

 

انتهای پیام/ش

مرگ۵۰۰  نفر در جاده‌های برون شهری آذربایجان شرقی

برچسب ها: حوادث ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار