رخداد‌های لرزه‌ای در هفته گذشته؛

بزرگترین زلزله هفته در سومار/ ثبت ۵۱ زمین لرزه در کشور

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر، سومار در استان کرمانشاه را لرزاند که بزرگترین زلزله هفته بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌های رخ داده در کشور را از ۲۲ تا ۲۷ دی ماه را به اطلاع می‌رسانیم، ۵۱ زلزله در این فاصله به ثبت رسیده است.
جزئیات زلزله های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۲۲ دی ماه

در فاریاب استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر گزارش شده است، زلزله دیگر این استان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر بوده است.
 
بزرگترین زلزله هفته در سومار/ ثبت ۵۱ زمین لرزه در کشور
 
در نایبند استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است در گلیداغ استان گلستان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۶ کیلومتر گزارش شده است، در سفید سنگ استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است، در بهاباد استان یزد زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر به وقوع پیوسته است در سالمند استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۲۲ کیلومتر رخ داده است.

یک شنبه ۲۳دی ماه

در آلاشت استان مازندران زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتر رخ داده است، در بالاده استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در نحبندان استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ ریشتر در عمق ۵ کیلومتر ثبت شده است، در خاوران استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر رخ داده است.
بزرگترین زلزله هفته در سومار/ ثبت ۵۱ زمین لرزه در کشور

دوشنبه ۲۴دی ماه

در مسجد‌سلیمان استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در بم استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر رخ داده است، در سلامی استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگی ۴ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در ساغند استان یزد زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتر ثبت شده است.
 
در فین استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است.

دوشنبه ۲۵ دی ماه

در آبدان استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، در قائن استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتر رخ داده است، در گیلان غرب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به ثبت رسیده است، در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است.
 
بزرگترین زلزله هفته در سومار/ ثبت ۵۱ زمین لرزه در کشور

سه شنبه ۲۶ دی ماه

در راور استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتر ثبت شده است، در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر در عمق ۱۱ کیومتر رخ داده است، در یزدانشهر استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر گزارش شده است.

چهارشنبه ۲۷ دی ماه

در لار استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر رخ داده است.

پنج شنبه ۲۷ دی ماه 

در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است؛  در عشق آباد استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است،  در سلیوانه استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر ثبت شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار