ویتنام برای سفر رهبر کره شمالی به این کشور مهیا می‌شود

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به منظور رایزنی با مقامات دولت هانوی به زودی راهی ویتنام می‌شود.

ویتنام در حال آماده سازی خود برای سفر رهبر کره شمالی به این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دو منبع از آمادگی ویتنام برای سفر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به این کشور برای دیدار با مقامات دولت هانوی خبر دادند.

این در حالی است که مقامات رسمی و دیپلمات‌ها می‌گویند ویتنام برای میزبانی دور دوم دیدار کیم جونگ اون با ترامپ بسیار مشتاق است.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: کیم جونگ اون از چهارم تا هشتم ماه فوریه برای دیدار رسمی با دولت ویتنام به این کشور سفر خواهد کرد. منبع دیگری نیز این خبر را تایید کرده؛ اما تاریخ مشخصی را بیان نکرده است.

رسانه‌های خبری آمریکا و کره شمالی گفتند مقامات بلندپایه این دو کشور در هفته جاری در واشنگتن مذاکراتی در خصوص دور دوم نشست ترامپ با کیم جونگ اون دارند تا به یک توافق «موقت» برای احیای مذاکرات هسته‌ای واشنگتن-پیونگ‌یانگ برسند.

سخنگوی سفارت آمریکا در هانوی گفت: این سفارت هنوز هیچ اطلاعی راجع به مکان برگزاری نشست دونالد ترامپ و کیم جونگ اون ندارد.

ترامپ در ششم ژانویه به خبرنگاران گفت: آمریکا و کره شمالی «در حال مذاکره» برای تعیین محل برگزاری دور دوم نشست هستند و این موضوع «احتمالا در آینده نه چندان دور اعلام خواهد شد».

ترامپ و کیم جونگ اون ۱۲ مه ۲۰۱۸ در سنگاپور برای اولین بار دیدار کردند و درباره عاری سازی هسته‌ای شبه جزیره کره و توقف آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ در ازای تسهیلات اقتصادی و کاهش تحریم‌ها به توافق‌های اولیه دست یافتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار