نشست بین‌المللی بیروت درباره نقض حقوق‌بشر در بحرین

پایتخت لبنان میزبان یک نشست بین‌المللی درباره نقض حقوق‌بشر و سرکوب آزادی‌ها در بحرین بود.

نشست بین‌المللی بیروت درباره نقض حقوق‌بشر در بحرینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، یک نشست بین‌المللی درباره نقض حقوق‌بشر در بحرین با عنوان «هشت سال سرکوب در بحرین در سایه سکوت بین‌المللی» در بیروت، پایتخت لبنان، برگزار شد. شماری از سازمان‌های بین‌المللی حقوق‌بشر و کارشناسان و نمایندگانی از جوامع بین‌المللی در این نشست حضور داشتند.

در این گزارش آمده است: سکوت جامعه بین المللی در برابر اقدام رژیم بحرین در نقض حقوق بشر و سرکوب آزادی‌ها، دلیل برگزاری این نشست بین المللی توسط انجمن حقوق بشر بحرین بود. این نشست در بیانیه پایانی خود بر لزوم افشای نقض توافقات حقوقی از سوی رژیم منامه در همه سطوح تاکید کرد.

میثم السلمان، رئیس مرکز گفتگو و روامداری بحرین، گفت: «تاکنون تابعیت بیش از هفتصد شهروند (بحرینی) به طور غیرقانونی لغو شده است، هزاران نفر از جمله صدها کودک در بحرین بازداشت شده‌اند. این ها نشان می‌دهد نابسامانی اوضاع همچنان ادامه دارد».

در نشست بیروت، ده‌ها فعال و نمایندگانی از انجمن‌های حقوق بشر از چند کشور عربی و خارجی حضور داشتند. شرکت کنندگان بر لزوم مقابله با وحشی‌گری‌های نظام بحرین و بی‌توجهی این نظام به همه قوانین و معاهداتی تاکید کردند که آزادی بیان و اندیشه را تضمین می کند.

زهیر مخلوف، فعال حقوقی اهل تونس، در این باره گفت: «به نظر ما کشورهای عربی خلیج (فارس) با سرمایه ها و پول خود، حقوقدانان را می‌خرند و آنها را به خود وفادار می کنند. این کشورها حتی مراکز فعالیت حقوق بشر را هم با پول می خرند».

باقر درویش، رئیس انجمن حقوق بشر بحرین، هم گفت: «این نشست در واکنش به فشارهای رژیم بحرین علیه جامعه مدنی و اقدام این رژیم در زیر پا گذاشتن حقوق زندانیان سیاسی و جلوگیری از ارتباط آن با نهادهای بین المللی برگزار شد».

در پایان این گزارش تأکید شده است: سیاست سرکوب، مجازات، بازداشت، شکنجه و لغو تابعیت، مردم بحرین را از ادامه اعتراضات مسالمت‌آمیز خود برای دستیابی به اهداف خود در زمینه عدالت، آزادی و برابری باز نخواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: لبنان ، بحرین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار