شهرستان خاتم شهری متفاوت در گردشگری استان یزد

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم گفت: شهرستان خاتم شهری با ظرفیت گردشگری بسیار، از مناطق بکر استان یزد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، عباس قدیریان سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم با اشاره به پتاسیل‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان در زمینه گردشگری گفت: شهرستان خاتم نقطه اتصال سه استان ،اصفهان-شیراز- یزد و در مسیر گردشگری میمند و پاسارگاد قرارگ رفته است می‌تواند موقعیتی عالی را برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم کند.

قدیریان  افزود: این شهرستان با وجود قلعه‌های تاریخی و همچنین امکانات طبیعی نظیر رودخانه‌ها، جنگل‌ها، خانه باغ‌ها و مناظر بکر  از مهمترین پتاسیل‌های گردشگری استان یزد است.

وی افزود: برگزاری مراسم‌ها، آیین‌ها و جشنوار‌های فرهنگی و تبلیغ سنت‌های بومی از روش‌های جذب گردشگر در شهرستان خاتم به شمار می‌آید.

قدیریان وجود قومیت عشایر در خاتم را یکی دیگر از ظرفیت‌های جذب گردشگر در شهرستان عنوان و خاطر نشان کرد: آداب و رسوم زندگی عشایری یکی از ظرفیت‌های بالقوه صنعت گردشگری در خاتم است که پیشرفت و توسعه در این صنعت کمک شایانی در شناسایی بهتر از شهرستان در استان و کشور خواهد کرد.

وی صنایع‌دستی ،گلیم و جاجیم، و سوغات خاتم را از دیگر ظرفیت‌های مهم جذب گردشگر در شهرستان عنوان کرد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم با اشاره به ویژه برنامه این اداره در ایام نوروز افزود: تهیه نقشه مسیر گردشگری، برنامه ریزی مراسم ویژه روز شهرستان، ارائه بازی‌های بومی محلی، ایجاد غرفه‌های صنایع دستی و محصولات محلی، فعال بودن موزه مردم شناسی، برگزاری تور‌های داخلی وخارجی از سوی آژانس گردشگری، ساماندهی آثار تاریخی برای بازدید مسافران نوروز، تدابیر اسکان مسافران و تهیه کتابچه راهنمای گردشگر شهرستان از مهمترین برنامه‌های میراث در ایام نوروز است.

انتهای پیام/ی

ظرفیت بی نظیر شهرستان خاتم در حوزه گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار