دبیر کمیسیون تخصصی فضای مجازی:

۵۵ اثر در بخش فضای مجازی جشنواره جام جم داوری می‌شود

شهرام فرزین‌فر گفت: ۵۵ اثر از سوی مدیران شبکه ها به عنوان روسای هیئت‌های انتخاب، معرفی و در حال ارزیابی و داوری هستند.

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام فرزین‌فر دبیر کمیسیون تخصصی فضای مجازی در پنجمین دوره جشنواره تلویزیونی جام جم در خصوص اهمیت بخش فضای مجازی جشنواره گفت: با توجه به گسترش روزافزون فضای مجازی و نقش پررنگ آن در جامعه و نفوذ اثرات این حوزه در فرهنگ عمومی، حضور فضای مجازی به عنوان رسانه مکمل در کنار تلویزیون، نقشی کلیدی و پررنگ خواهد داشت.

وی افزود:ارزیابی فعالیت شبکه‌ها و برنامه‌ها در تولید محتوای فضای مجازی به عنوان محتوای مکمل آنتن، اهمیت حضور و تولید محتوای با کیفیت در فضای مجازی را بیش از پیش پررنگ‌تر خواهد کرد.

فرزین فر با اشاره به تعداد آثار ارسال شده برای داوری افزود: مدیران شبکه‌ها به عنوان رئیس هیئت انتخاب، مرجع معرفی آثار به این کمیسیون هستند به طوریکه در بخش داوری، ۵۵ اثر از سوی مدیران شبکه ها به عنوان روسای هیئت‌های انتخاب، معرفی و در حال ارزیابی و داوری هستند.

دبیر کمیسیون تخصصی فضای مجازی در خصوص محوریت داوری آثار در دو بخش بیان کرد:بخش اول، ارزیابی فعالیت ستاد شبکه در فضای مجازی شامل سایت شبکه، EPG (دقت زمانی و محتوای تکمیلی) و شبکه‌های اجتماعی خواهد بود و بخش دوم به شبکه و فعالیت برنامه‌های معرفی شده به شکل اختصاصی شامل سایت برنامه (در صورت وجود) و شبکه‌های اجتماعی برنامه اختصاص دارد.

وی با تاکید بر حضور پررنگ و اثر گذار شبکه‌های ملی در فضای مجازی اظهار داشت: برنامه‌های شاخص هر شبکه سعی در تولید محتوای مکمل و ادامه آنتن داشته و ایجاد فضای تعاملی با مخاطبان در فضای مجازی از اولویت شبکه‌ها و برنامه هاست. ان‌شاءالله در آینده نزدیک با ایجاد واحد فضای مجازی در هر شبکه، این حضور جدی‌تر و پر اثرتر ادامه خواهد یافت.

دبیر کمیسیون تخصصی فضای مجازی در خصوص اهمیت جشنواره جام جم گفت: این رویداد از جهات مختلفی برای تلویزیون و مردم به عنوان مخاطبان اصلی، اهمیت بسیار دارد. با توجه به ظرفیت این جشنواره، ایجاد بخش فضای مجازی برای اولین بار در این جشنواره، قطعا رنگ و بوی دیگری به این جشنواره خواهد داد. حضور گسترده برنامه‌ها در بستر‌های متنوع انتشار محتوا و میزان بازخورد مخاطبان و نیز تعامل گسترده با مردم از طریق فضای مجازی، اهمیت ارزیابی این فعالیت‌ها را دو چندان کرده و می‌توان در بخش انتخاب مردمی، میزان اقبال عمومی از حضور رسانه در فضای مجازی را اثبات کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار