بازگشت پالایشگاه آبادان به روزهای اوج خود

امام جمعه موقت آبادان گفت: پالایشگاه آبادان باید به روزهای اوج خود بازگردد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، امام جمعه موقت آبادان حجت الاسلام علوی کیا در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه گفت:بعضی ها نسبت به دشمنان کشور خوش بین اند و دل به آن بسته اند؛ امیدواریم آنهایی که در خواب غفلت هستند بیدار شوند و آنهایی هم که خود را به خواب زده اند شرشان از سر مردم ایران کم شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن به جشن های سالروز پیروزی انقلاب افزود: در طی این چهل سال و به ویژه سال های اخیر دشمن تمام سعی و تلاش خود را کرده است تا مردم را نسبت به نظام و انقلاب دل سرد کند غافل از آنکه مردم ایران پای نظام و انقلابشان ایستاده اند.

امام جمعه موقت آبادان به تلاش های دولت برای رفع مشکلات معیشتی مردم هم اشاره کرد و گفت: شواهد نشان می دهد دولت سعی خود را در رفع مشکلات انجام می دهد البته نواقصی هم هست ولی تلاش های آنان دیده می شود.

وی ادامه داد:شاهد آن هستیم که آبادان و خرمشهر به جایگاه قبل از جنگ خود بازنگشته است؛آثار جنگ از بین رفته است اما دولت ها به این موضوع توجه نکرده اند که وابستگی و امرارمعاش مردم آبادان و خرمشهر به گمرک، بندر و پالایشگاه است.

حجت الاسلام علوی کیا افزود: پالایشگاه آبادان که اولین پالایشگاه غرب آسیا بود بعد از جنگ به حالت قبلی خود بازنگشت.

وی گفت: از خرمشهر تا اروندکنار تاثیرات پالایشگاه را مردم احساس می کردند و خبرهای امروز مردم را نگران کرده است‌.

امام جمعه موقت آبادان همچنین افزود: دانشگاه صنعت نفت آبادان نیز یکی دیگر از هویت های این شهر است ولی امروز بی توجهی هایی نسبت به آن احساس می شود.

وی گفت: دانشگاه صنعت نفت که هشتاد سال از عمر آن می گذرد و مرکز پرورش نیروهای متخصص در حوزه ی نفت است امروز از سوی وزارت نفت مورد بی توجهی قرار می گیرد و از دانشجویان فارغ التحصیل آن دعوت به کار نمی شوند، این موارد غیرکارشناسی باید مورد بررسی قرار گیرند.

انتهای پیام/ د

برگزاری نمازجمعه شهرستان آبادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.