امروز آمریکا در ضعیف‌ترین و بدترین شرایط قرار دارد

رییس مرکز مطالعات مطالعات راهبردی ارتش گفت:امروز آمریکا در ضعیف‌ترین و بدترین شرایط قرار دارد و در سال ۲۰۰۱ که به غرب آسیا حمله کرد ۳۰ کشور حمایتش می‌کرد، اما دیگر امروز کشور آمریکا در داخل کشور خودش هم با مشکل مواجه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات مطالعات راهبردی ارتش امروز در یادواره شهدای شهرستان خوانسار و گرامیداشت حماسه ۲۵ دی‌ماه مردم خوانسار اظهار کرد: یکی از درس‌های بزرگی که حضرت فاطمه الزهرا (س) به ما می‌دهند درس ولایت‌مداری است و ابعاد شخصیتی فاطمه الزهرا (س) مانند قبر ایشان گمنام مانده است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از مؤلفه‌های قدرت ایران حضور مردم در صحنه‌های سیاسی است و حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر اقتدار ایران را به دشمنان نشان می‌دهد و ضربه نهایی را به دشمن می‌زنیم.

وی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین کار‌های نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در پادگان‌های مرزی رصد تمام حرکات دشمنان است؛ مسیر هواپیما‌های آمریکا و شناور‌های آنان در دریای مدیترانه را شناسایی و تحلیل می‌کنیم و مطمئن باشید نیرو‌های مسلح ایران غافلگیر نخواهند شد.

پوردستان ادامه داد: اگر دشمنی بخواهد اراده خودش را عملی کند، با پاسخ کوبنده و پشیمان کننده نیرو‌های مسلح روبه رو خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: روح بزرگ، انسان را از بستر گرم بلند می‌کند و آرامش ‎دیگران را بر آرامش و آسایش خود ترجیح می‌دهد و در برابر آماج تیر‌های دشمنان ایبستادگی می‌کند تا دین و اسلام باقی بماند؛ شهدا با همین قاطعیت جنگیدند و مانند امام حسین (ع) صادقانه در طبق اخلاص جنگیدند، اما ذلت و خواری ملت را نپذیرفتند و امروز این عزت و اقتدار به سبب خون‌های پاک شهداست.

وی گفت: شهدا سوختند تا جامعه گرما پیدا کنند و به مسیر خودش برسد و امروز این عزت و سربلندی به برکت خون پاک شهداست؛ اگر امروز نظام جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای منطقه شناخته شده و چشم تمامی مستضعفان به ایران دوخته شده، به برکت خون شهداست که در زیر بیرق ولایت حرکت کردند و این اقتدار را سبب شدند.

پوردستان تصریح کرد: دشمن دست بردار نیست و روند تهدیدات دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب آمریکا در منطقه یکی پس از دیگری طراحی می‌شود و رفتار آنان براندازی نظام بوده است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: کشور ما یک کشور وابسته بود و از همان ابتدای انقلاب آمریکایی‌ها ایران را تحریم کردند و بلافاصله موج ترور و بمب‌گذاری راه انداختند و چندین کودتا را ساماندهی کردند و ناامنی‌هایی را در استان‌های شرق و غرب آغاز کردند.

وی گفت: امروز دشمن با شکل تازه‌ای از تهدیدات و با جنگ ترکیبی وارد شده است و آمریکایی‌ها از جنگ ویتنام و خلیج فارس و جنگ جهانی دوم تجربه گرفت و به این نتیجه رسیدند که با جنگ فرسایشی نمی‌توانند به هدف برسند.

 پوردستان افزود: دشمن از طریق راهبرد ترکیبی به عنوان عملیات سریع و قاطع استفاده کردند و از طریق  فضای فرهنگی و اقتصادی و مجازی هجوم آوردند و مولفه‌های جنگ ترکیبی نخستین بعد آن  تهدیدات شبه سخت است و بازیگران آن گروهک‌های تروریستی هستند و با تاکتیک ویروسی حمله می‌کنند و دومین اقدام آنان این است که نیرو‌های مقابله کننده را از بین می‌برند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: داعش در اصل برای مقابله با جمهوری اسلامی به وجود آمده و آمریکایی وقتی داعش به بلوغ رسید به سمت مرز‌های ایران هدایتش کردند و در مرز عراق مستقر شدند، اما موقعیت داعش را ما شناسایی می‌کنیم و تمام گردان‌ها در مرز‌ها مستقر هستند.

وی تاکید کرد: ما برای دفاع از مرز جنوبی و شرق کشور طرح آمادگی دفاعی داریم و خط قرمز ستاد کل نیرو‌های مسلح حفظ مرزهاست و هرکس وارد مرز شود مورد هدف قرار می‌گیرد.

پوردستان عنوان کرد: فضای نیابتی که آمریکایی‌ها در کشور ما ایجاد کردند، ممکن است در برخی مناطق کشور به نوعی برداشته شده باشد، اما عمده‌ترین نیرو‌های داعش که بالغ بر ۷ هزار نفر در خاک افغانستان مستقر هستند و با پول عربستان و امارات سلاح تهیه می‌کنند و آمریکایی آن‌ها را نگه داشتند تا اهرم فشاری برعلیه ایران و سوریه و چین باشند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اشراف اطلاعاتی خوبی بر داعش است و موقعیت استقراری آن‌ها برای ما مشخص است؛ یکی دیگر از مؤلفه‌های ترکیبی دشمن جنگ نرم است امروز جنگ نرم و فضای سایبری یکی از  ‎تاکید‌های رهبر معظم انقلاب است و دشمن روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

وی بیان کرد: یکی از مؤلفه‌های دیگر دشمن جنگ اقتصادی است و دشمن در ابتدای پیروزی انقلاب تحریم اقتصادی کرد و حلقه‌های تحریم به حدی بود که در دولت ترامپ به آن مادر تحریم‌ها گفته می‌شود؛ امروز دشمن جنگ ارزی را پیاده کرده است و تأکید رهبر معظم انقلاب شکسته شدن آقایی دلار است.

پوردستان مطرح کرد: تحریم ارزی در یک روز ۴۰ درصد اقتصاد چین را فلج کرد و متکی شدن به اقتصاد مقاومتی که یک اقتصاد درون‌زاست تنها راه مقابله با تحریم‌هاست.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: از طریق بیوتروریسم با محور‌های ترکیبی جنگ روانی گسترده‌ای را از طریق شبکه مجازی منتشر می‌کند تا مردم را نگران و ناامید کند و از دست رفت مملکت و ناکارآمد جلوه دهد و خود را قدرت بزرگ جهان بداند.

 وی گفت: امروز آمریکا در ضعیف‌ترین و بدترین شرایط قرار دارد و در سال ۲۰۰۱ که به  غرب آسیا حمله کرد ۳۰ کشور حمایتش می‌کرد، اما دیگر امروز کشور آمریکا در داخل کشور خودش هم با مشکل مواجه است و بدهکارترین کشور دنیاست و از طرفی ناامنی اقتصادی و فرهنگی و تبعیض نژادی در داخل کشورش بیداد می‌کند.

پوردستان در پایان اذعان کرد: زمینه فروپاشی آمریکا فراهم شده است و ایالات کالیفرنیا در حال مستقر شدن است و این فروپاشی آمریکا را نشان می‌دهد و این روند اگر پیش رود صدای شکسته شدن استخوان‌های آمریکا در حال شنیده شدن است.

 

انتهای پیام/م

 

اهرم فشار آمریکا در افغانستان با پول عربستان و امارات

برچسب ها: ارتش ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.