١۵٠هکتار از کشتزار‌های خاتم به کشت محصول کم آبخواه اختصاص یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم گفت: سطح زیرکشت گیاه دارویی و کم آبخواه زیره سبز این شهرستان در سالجاری ۵٠ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، مجتبی آغاز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم با اشاره به کشت گیاه زیره سبز در شهرستان خاتم گفت: این شهرستان به لحاظ استعداد‌های بالقوه از نظر کشاورزی، محل مناسبی برای کشت گیاهان دارویی کم آبخواه استراتژیک و ارزشمند از جمله زیره سبز به شمار می رود چراکه زیره سبز در مناطق گرمسیری دارای آب و هوای گرم  و خشک به خوبی رشد می کند.

آغاز با اشاره به افزایش ۵٠ درصدی سطح زیر کشت زیره سبز در شهرستان افزود: در سال زراعی گذشته سطح زیر کشت زیره سبز ١٠٠هکتار بوده که با رکورد یک تن درهکتار از کشتزار‌ها برداشت شد و امسال نیز ١۵٠ هکتار از کشتزار‌های شهرستان به کشت این محصول کم آبخواه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه زیره سبز یک گیاه کم آبخواه و پرتولید است، گفت:کشاورزان می‌توانند بابستر سازی مناسب، آبیاری، کودهی و رسیدگی‌ها و مبارزه با افت به موقع درطول دوره رشد، محصول باکیفیت را برداشت و بیشترین رکورد برداشت این محصول را درمزرعه خود داشته باشند.

آغاز تصریح کرد: این گیاه دراواخر پاییز کشت و با ۶ تا٧ مرحله آبیاری و رسیدگی‌های به موقع در خرداد ماه از کشتزار‌ها برداشت و محصول بوجاری شده به بازار مصرف عرضه می شود.

کشت گیاهان کم آبخواه و گیاهان دارویی پرتولید در خاتم گسترش می یابد

آغاز با اشاره به رویکرد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در راستای تغییر الگوی کشت گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کشت گیاهان کم آبخواه و گیاهان دارویی پرتولید و ارز آور را در الویت ترکیب کشت‌ها قرار داده است.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی در جهت ترویج و توسعه کشت گیاه دارویی و کم آبخواه زیره سبز برنامه دارد تا درافق ١۴٠٠ سطح زیر کشت این محصول را به ۴٠٠هکتار نیز برساند.

زیره سبز یکی از گیاهان مدیترانه یکساله است که با بذر تکثیر می‌شود و کشت این گیاه از دیر باز تاکنون در این ایران مرسوم است و به عنوان داروی گیاهی و ادویه در غذا‌ها استفاده می شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.