مدیرکل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمدمطرح کرد:

واگذاری برنامه‌های روز هوای پاک به تشکل‌های مردمی

برای نخستین بار اجرای برنامه‌های هفته هوای پاک به تشکل‌های زیست محیطی واگذار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ، محسن جعفری نژاد مدیرکل محیط زیست کهگیلویه وبویراحم با بیان اینکه  بحران آلودگی هوا , مسؤلین را بر آن داشت تا  روز ۲۹ دی‌ماه را به عنوان روز هوای پاک اعلام کنند، گفت: هدف از اعلام روز ملی هوای پاک، ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه است.

وی کلید اصلی کاهش آلودگی هوا را، مشارکت مردمی دانست و افزود:  با افزایش هماهنگی بین‌بخشی و مشارکت مردمی این روز می‌تواند زمینه‌ای در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین‌بخشی در شروع کاهش آلودگی‌ها برای سال باشد.

جعفری نژاد بیان کرد : در تقویم جمهوری اسلامی ایران ۲۹ دی ماه بعنوان روز هوای پاک نامگذاری  و بدلیل اهمیت موضوع امسال از ۲۶ دی تا ۳ بهمن تحت عنوان هوای پاک نامگذاری شده است، که ادارات کل حفاظت محیط زیست استانی برنامه‌های متنوع فرهنگی برای روز شمار هفته با مشارکت مردمی و دستگاه‌های اجرایی پیش بینی کرده اند.

وی گفت : همه ساله برای این هفته، متناسب با شرایط، شعار خاصی تعریف می‌شود و امسال بدلیل حساسیت موضوع وبمنظور مشارکت بیشتر مردم و مسئولین برای این هفته شعار "هوای پاک، مسئولین، مردم " انتخاب شده است.

جعفری نژاد افزود: محیط زیست استان برای تمامی شهرستان‌ها برنامه‌های ویژه‌ای را پیش بینی کرده، و همزمان با سراسر کشور از روز شنبه ۲۹ دی اجرا خواهند شد.

وی گفت: به منظور همکاری و مشارکت بیشتر تشکل‌ها، امسال برای نخستین بار، تشکل‌های مردمی در کنار ادارات شهرستانی اجرا‌ی برنامه خواهند داشت که امیدواریم بتوانیم گامی در کاهش آلودگی‌ها برداشته باشیم.

انتهای پیام/غ

اجرای برنامه های متنوع هفته هوای پاک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.