تابلوی نقاشی زن کولی اثر بانوی هنرمند لنگرودی به جشنواره سوآرت آمریکا راه یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سهراب مقدسی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود گفت : تابلوی نقاشی زن کولی اثر مهری پوربزرگ لنگرودی از هنرمندان پیشکسوت این شهرستان به جشنواره سوآرت آمریکا راه یافت .
وی با بیان اینکه ، ابن بانوی هنرمند از پیشکسوتان عرصه نقاشی است ، افزود: مهری پوربزرگ لنگرودی از سالیان دور به تعلیم نقاشی به علاقمندان این هنر در قالب آموزشگاه نقاشی آوای رنگ ها پرداخته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود گفت: هنر، اقلیت‌ها و تغییرات اجتماعی عنوان نخستین فستیوال کلوپ هنری سوآرت با تمرکز بر حقوق اقلیت‌ها و زنان برگزار گردید و هدف از آن ، حمایت از اقلیت‌ها و زنان با خلق آثار هنری مرتبط و توجه دادن جامعه به مسایل و مشکلات آنان و باز کردن فضای گفتگو و مباحثه پیرامون این موضوع است.

سهراب مقدسی در ادامه تصریح کرد : کلوپ هنری سوآرت، علاوه بر حمایت از هنرمندان و معرفی آنها در نمایشگاه‌های بین المللی، می‌کوشد با طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی متعدد و متنوع، به رشد و تقویت جامعه مدنی کمک کند.

مهری پوربزرگ لنگرودی متولد ١٣٤٣ ، از کودکی علاقه زیادی به نقاشی داشته و بر این علاقه خویش مداومت ورزیده است.
سبک نقاشی پوربزرگ ، سورئال و اکسپرسیون است . وی در رزومه کاری خویش برپایی چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی در شهرهای لنگرود ، لاهیجان ، تهران ، پاریس و ژنو داشته و چندین بار هم در رشته کاریکاتور در جشنواره کنوکه هیست بلژیک جزء پذیرفته شدگان بوده است . این بانوی هنرمند لنگرودی امسال در جشنواره سوارت امریکا پذیرفته شده و در ماه آینده نیز نمایشگاهی در دانشگاه هاروارد و بعد از آن در بوستون امریکا خواهد داشت.

انتهای پیام / ق

اثر نقاشی هنرمند لنگرودی به جشنواره سوآرت آمریکا راه یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.