تاکید استاندار قزوین بر برقراری عدالت در سرانه فضا‌های آموزشی

استاندار قزوین بر توزیع متوازن و برقراری عدالت در سرانه فضا‌های آموزشی شهرستان‌های استان تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار در جلسه شورای اموزش و پرورش استان گفت: در توزیع اعتبارات سال آینده باید نیاز‌های مناطق به فضا‌های آموزشی و پرورشی اولویت بندی شود و همچنین ظرفیت خیران و آستان قدس رضوی نیز در احداث و تجهیز مدارس مورد توجه قرار گیرد.

زاهدی در ادامه به مدارس غیر دولتی اشاره کرد و گفت: شنیده شده برخی از مدارس غیر دولتی استان شهریه‌ای بالاتر از حد تعیین شده آموزش و پرورش دریافت می‌کنند که حتما باید ضمن بررسی صحت و سقم آن نظارت و رسیدگی شود.

استاندار در ادامه بار دیگر به استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس تاکید کرد و افزود: سیستم گرمایشی مدارس پرخطر و اولویت دار باید با تامین اعتبار در ۲ ماه پایانی سال استاندارد شود.

زاهدی در ادامه همچنین با اشاره به برگزاری همایش هویت کودک ایرانی اسلامی در قزوین گفت: برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر این همایش بر جمعیت دانش آموزی باید تلاش بیشتری صورت گرفته و به آن فراتر از یک همایش نگریسته شود.

زاهدی خاطرنشان کرد: سبک زندگی ایرانی و اسلامی و هویت ملی موضوعی دیرینه است، اما پرداختن به آن مساله جدیدی است که از نظر محتوایی باید غنای لازم را داشته باشد.

استاندار با بیان اینکه اجرای برنامه‌های دهه فجر در مدارس با نوآوری همراه باشد، گفت: برای اجرای این برنامه‌ها در مدارس باید از کار‌های تکراری دور شود و با همفکری فرهنگیان و کارشناسان به سمت نوآوری و خلاقیت پیش رود.

زاهدی افزود: هرچه در اجرای برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بهره گیری از نظرات فرهنگیان و هنرمندان به خلاقیت دست بزنیم به طور قطع تاثیر بیشتری بر دانش آموزان نسل جدید خواهد داشت.

وی اضافه کرد: البته در آستانه فرا رسیدن ایام فاطمیه و تقارن آن با دهه مبارک فجر این موضوع نیز باید مورد توجه آموزش و پرورش استان باشد.

زاهدی ادامه داد: در سال‌های اخیر که انقلاب اسلامی و تاریخ مبارزات علیه رژیم ستم شاهی با تحریف رو به رو است باید مساله چرایی انقلاب اسلامی با حضور مستقیم مبارزان انقلابی و زندانیان ساواک برای دانش آموزان تبیین شود.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای اموزش و پرورش استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار