باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

کلاهبرداری های تلفنی با آغاز مسابقات جام ملت های آسیا

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی در خصوص کلاهبرداری های تلفنی به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ محمد پور رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: شهروندان مراقب باشند کلاهبرداران با عناوین پیش بینی کن و میلیونر شو یا وقتشه میلیونرشی اقدام به سرقت اطلاعات و کلاهبرداری از طعمه های خود می کنند.

وی افزود: با توجه به برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا به تازگی تعداد سایت های شرط بندی فوتبال افزایش چشمگیری داشته و شکایت های مردمی چند برابر شده است.

سرهنگ محمد پور گفت: افراد در پی به دست آوردن ثروت از راه های آسان و بدون زحمت در اغلب موارد با مشکلات متعددی مواجه هستند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زمانی که کاربر پس از چند نوبت برنده شدن به سایت شهروندی اعتماد می کند، افزود: شهروندان در یکی از نوبت ها اقدام به سرمایه گذاری با مبالغ کلان می کنند و پس از آن مدیران سایت کلیه سرمایه وی را بلوکه کرده و پس از آن هیچ گونه پاسخ به تعاملات و پیام های قربانی نمی دهند.

وی گفت: در مواردی دیگر افراد کلاهبردار با استفاده از فیشینگ اقدام به ساختن درگاه الکترونیکی و هدایت کاربران جهت واریز پول بانکی از رمز اینترنتی و کد اعتبار سنجی کرده و سپس اطلاعات محرمانه از جمله تاریخ انقضا را به سرقت برده و حساب بانکی شهروندان را خالی می کند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار