متخلفین زنده گیری کبک در شهرستان نقده دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: بیش از ۲۲۸ بال کبک و ادوات و تجهیزات زنده گیری کبک از متخلفین در این شهرستان کشف و ضبط شد.

محمدیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت نقده و نیروی انتظامی شهر محمدیار۲ نفر از این متخلفین که ساکن شهر محمدیار بودند از طریق گزارشات واصله مردمی طی هماهنگی با دادستان محترم و با مجوز قضایی ورود به منزل به صورت جداگانه دستگیر شدند که از هرکدام ۴ بال کبک به همراه ادوات زنده گیری کشف وضبط شد. و از متخلف دیگر که در سه راهی محمدیار دستگیر شد ۲۲۰ بال کبک کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: با عنایت به اینکه عمل ارتکابی صورت گرفته بر اساس قوانین شکار و صید جرم محسوب می‌شود. پرونده این افراد متخلف برای سیر مراحل قضایی به دادگستری ارجاع و لوازم کشف شده از آن‌ها تا صدور رأی قطعی زیر نظر اداره محیط زیست نگهداری می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده ادامه داد: زنده گیری کبک از چالش‌های مهم زیست محیطی می‌باشد و متخلفان در این زمینه با توجه به نزدیکی فصل جوجه آوری وجفت گیری این پرندگان با توسل به انواع ابزار و شیوه‌ها اقدام به زنده گیری این پرندگان وحشی می‌کنند.

گفتنی است که کبک از پرندگان زیبا و خوش آوازی است که به علت شکار بی رویه صیادان تعداد آن در بعضی از مناطق کاهش یافته است. کبک را می‌توان در کویر‌ها و دامنه‌های کوه‌ها و صخره‌ها مشاهده نمود. این پرنده از گیاهان شامل علف‌ها و دانه‌های آنها، برگ گیاهان و میوه بوته‌ها بر اساس فروانی و دسترسی فصلی تغذیه می‌کند.

انتهای پیام / س خ

دستگیری متخلیفین صید و شکار در نقده

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.