کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های بهره برداری ایستگاه‌های پمپاژ جوانرود و پاوه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، از کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های بهره برداری ایستگاه‌های پمپاژ کاوات شهر جوانرود و میانراهی شهر پاوه خبر داد .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علیرضا تخت شاهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، از کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های بهره برداری ایستگاه‌های پمپاژ کاوات شهر جوانرود و میانراهی شهر پاوه با اجرای طرح بهسازی این ایستگاه‌ها به پیشنهاد مدیر دفتر بهره برداری از تأسیسات آب این شرکت خبر داد.

وی گفت : با این اقدام در ایستگاه پمپاژ کاوات سالیانه بیش از ۲۵۰ میلیون ریال در هزینه‌های بهره برداری از الکتروپمپ‌های افقی و یک هزار و ۲۰۰ میلیون ریال در هزینه‌های انرژی مصرفی با کاهش مصرف ۲۰۰ کیلو وات، صرفه جویی خواهد شد.

تخت شاهی افزود: همچنین امکان برداشت آب بیشتر (۳۵ لیتر بر ثانیه) از چشمه کاوات در فصول بارندگی و افزایش آبدهی چشمه با وجود کاهش ۱۵ درصدی مصرف انرژی، آزادسازی سه دستگاه تابلو راه انداز و سه دستگاه الکتروپمپ افقی و سه دستگاه الکتروپمپ شناور به منظور استفاده در سایر تأسیسات و کاهش آلودگی صوتی و متناسب شدن طرح در راستای تحقق اهداف پدافند غیرعامل از جمله مزایای اجرای این طرح بهسازی در ایستگاه پمپاژ کاوات بوده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، اجرای این طرح در ایستگاه پمپاژ میانراهی شهر پاوه نیز با حذف یک مرحله از پمپاژ پس از بررسی کارشناسی، محاسبات هیدرولیکی و تغییر نوع پمپ شناور و بای پس نمودن خط انتقال آب از محل ایستگاه پمپاژ میانراهی منجر به صرفه جویی بیش از ۷۰ میلیون ریال در هزینه‌های بهره برداری از الکتروپمپ‌های افقی شده است.

وی کاهش انرژی مصرفی ایستگاه بیش از ۸۰ کیلووات و کاهش هزینه برق مصرفی سالیانه بیش از ۱۷۰ میلیون ریال در سال و کاهش شاخص شدت انرژی، آزادسازی ۲ دستگاه تابلو راه انداز و ۲ دستگاه الکتروپمپ افقی به منظور استفاده در سایر تأسیسات و کاهش آلودگی صوتی و متناسب شدن طرح در راستای تحقق اهداف پدافند غیرعامل را از دیگر مزایای اجرای این طرح ذکر کرد.

 

 

انتهای پیام/د

اجرای طرح بهسازی ایستگاه‌های پمپاژکاوات شهر جوانرود و میانراهی شهر پاوه

 

برچسب ها: صنعت ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار