با موافقت نمایندگان؛

ضوابط بهره‌برداری از خاک تعیین شد

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه حفاظت از خاک، ضوابط بهره‌برداری از خاک را تعیین کردند.

ضوابط بهره‌برداری از خاک تعیین شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز (یکشنبه ۳۰ آذرماه) مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان ماده ۳ لایحه حفاظت از خاک را با ۱۴۱ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از ۱۹۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند و براین اساس مجلس بر مصوبه قبلی خود باقی ماند.

به موجب این مصوبه؛ هرگونه بهره برداری از خاک با رعایت معیار‌ها و شاخص‌های فنی بهره برداری پایدار از خاک انجام پذیرد، همچنین در تبصره تاکید شد هرگونه عملیات معدنی مطابق با قانون معادن مصوب ۲۳ خرداد سال ۷۷ و اصلاحات بعدی آن منوط به شرایط زیست محیطی است.

همچنین در ماده ۶ این لایحه هم که به تصویب نمایندگان مجلس رسید؛ تصریح شده که وزارت موظف است با همکاری سازمان نقشه‌برداری کشور ظرف مدت پنج سال برای خاک‌های زراعی و باغی، نقشه‌های خاک، پهنه‌بندی خاک کشور از نظر سطح ماده عالی و طبقه‌بندی اراضی را در مقیاس حداقل یک بیست‌وپنج هزارم تهیه کند.

تبصره این ماده هم تصریح می‌کند؛ آن دسته از اراضی موضوع این ماده که نقشه‌های مذکور برای آن‌ها در مقیاس یاد شده تهیه شده است، از شمول حکم این ماده مستثنی می‌باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار