رئیس سابق سیا: مجلس نمایندگان باید درباره طرح استیضاح ترامپ تحقیق کند

رئیس سابق سازمان سیا اعلام کرد مجلس نمایندگان آمریکا باید درباره درخواست استیضاح رئیس‌جمهور این کشور تحقیق کند.

رئیس سابق سیا: مجلس نمایندگان باید درباره طرح استیضاح ترامپ تحقیق کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه واشنگتن پست، «مایکل هیدن» رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و «نیل کاتیال» یکی از وکلای این کشور در مطلبی که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، اعلام کردند مجلس نمایندگان باید درباره طرح استیضاح رئیس‌جمهور تحقیق کند.

مایکل هیدن و نیل کاتیال در این مطلب نوشتند: ما با درخواست استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مخالف هستیم. استیضاح، خطر ابطال انتخابات و ایجاد تفرقه در کشور را به وجود می‌آورد با این حال تفاوت زیادی میان درخواست استیضاح و درخواست برای بررسی اینکه آیا انجام استیضاح درست است یا خیر، وجود دارد.

در ادامه مطلب این دو نفر آمده است: پس از بررسی اسناد مربوط به استیضاح ریچارد نیکسون، رئیس جمهور اسبق آمریکا بر این باور هستیم که مجلس نمایندگان باید روند بررسی طرح استیضاح را شروع کند. هیچ یک از قانونگذاران نباید در این خصوص عجله کنند. روند تحقیقات باید به گونه‌ای باشد که حقایق را مشخص کند. در صورتیکه حقایق نشان دهد ترامپ دستور انجام جرمی را داده یا در آن مشارکت داشته، بویژه جرایمی که ممکن است به او امکان پیروزی در انتخابات را داده باشد، در این صورت اجرای استیضاح لازم است.

هیدن و کاتیال نوشتند: در صورتیکه حقایق به دست آمده از تحقیقات، همانطور که بازفید پنج شنبه گزارش داد، نشان دهد ترامپ به مایکل کوهن، وکیل سابق خود دستور داده تا به کنگره دروغ بگوید، او مرتکب جرم شده است. همچنین اگر حقایق نشان دهد که رئیس جمهور به عنوان عامل یک قدرت خارجی عمل کرده است استیضاح اقدام درستی خواهد بود. به گفته هیدن و کاتیال در صورتیکه تضمینی وجود داشته باشد ترامپ با عواقب هر اقدام خلاف خود مواجه خواهد شد، شرایط فرق خواهد کرد. 

گفتنی است وب سایت خبری بازفید در گزارش پنج شنبه خود با استناد به اظهارات دو منبع ناشناس پلیس فدرال نوشت ترامپ از کوهن خواسته بود در جلسه استماع خود در کنگره در سال ۲۰۱۷ راجع به گفتگوهایش در مورد یک پروژه ساختمانی در روسیه دروغ بگوید. ترامپ در واکنش به این خبر گفت: انتشار این گزارش «روز بسیار غم‌انگیز روزنامه‌نگاری» را رقم زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار