در مراسم افتتاح نمایشگاه طرح‌های برگزیده پلاسکو نو مطرح شد؛

شهرداری برای تکرار نشدن فاجعه پلاسکو چقدر هزینه کرد؟

شهردار تهران گفت: برای خریداری تجهیزات ایمنی پایتخت ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار قبل از گرانی ارز تخصیص داده شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاح نمایشگاه طرح‌های برگزیده پلاسکو نو و رونمایی از دستورالعمل جدید ضوابط ایمنی و آتش‌نشانی در ساختمان‌ها که امروز (یکشنبه سی‌ام دی ماه) برگزار شد، اظهار کرد: حادثه پلاسکو چند وجه داشت. یک وجه آن که مربوط به بعد از الزامی شدن مقررات ملی و ساختمان‌هایی بود که قبل از این حادثه ساخته شده بودند و در زمینه کنترل نقشه‌های آن ساختمان‌ها اطلاعات روشنی نداشتیم.

شهرداری برای تکرار نشدن فاجعه پلاسکو چقدر هزینه کرد؟

وی با بیان اینکه تهیه نقشه‌های ایمنی برای ساخت ساختمان‌ها الزامی است، افزود: تاقبل از وقوع حادثه پلاسکو، حادثه‌ای به آن بزرگی در تهران نداشتیم و بعد از حادثه در جهت ارتقای تجهیزات لازم برای مقابله با حوادث بسیار تلاش کردیم.

حناچی گفت: با پیگیری‌های معاونت شهرداری تهران، دو دستگاه نردبان ۶۴ و ۵۶ متری خریداری و به سازمان آتش‌نشانی تحویل داده شد، همچنین ۴ دستگاه نردبان ۳۰ متری و دو نردبان ۵۵ متری، ۶ نردبان ۳۲متری و چهار نردبان ۲۰ متری در حال ترخیص از گمرک است تا به سازمان آتش نشانی تحویل داده شود.

شهرداری برای تکرار نشدن فاجعه پلاسکو چقدر هزینه کرد؟


بیشتر بخوانید: حادثه پلاسکو باعث شناسایی نقاط ضعف آتش نشانی شد


وی با بیان اینکه ۱۹۰ میلیارد تومان قبل از گرانی ارز برای خریداری این ابزار‌ها تخصیص داده شده است، خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم تا هر تهدیدی را به یک فرصت تبدیل کنیم، تا با آمادگی کامل قبل از وقوع حوادث اقدامات غیرقابل بازگشت را انجام دهیم.

در پایان شهردار تهران پس از امضای دستورالعمل ارتقای ایمنی تمامی ساختمان‌های پایتخت، نمایشگاه طرح‌های برگزیده پلاسکو نو را افتتاح کرد.

شهرداری برای تکرار نشدن فاجعه پلاسکو چقدر هزینه کرد؟

انتهای پیام/

تخصیص ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار  برای خرید تجهیزات ایمنی پایتخت قبل از گرانی ارز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار