در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فصل دوم «زیر زنگ» میزبان خانواده‌های ایرانی است/ پیش تولید سری سوم از هفته آینده آغاز می‌شود

مجید بهرامی کارگردان مسابقه «زیر زنگ» گفت: هدف مسابقه «زیر زنگ» ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها در مقابل حوادث است.

مجید بهرامی تهیه کننده و کارگردان مستند مسابقه «زیر زنگ» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند طراحی این مسابقه و محتوای آن اظهار کرد: سری اول مستند مسابقه «زیر زنگ» با بهترین آتش‌نشان‌های تهران در لوکیشن‌های آبی، جنگل، آپارتمانی و ...آغاز شد.

وی با بیان اینکه در سری دوم، این مسابقه را برای مردم طراحی کردیم،بیان کرد: با ارائه فراخوان میزبان بیش از ۲۰۰ خانواده ایرانی شدیم و پس از آن با دعوت از آن‌ها در کنار دریاچه خلیج فارس، بخش‌هایی را طراحی کردیم که آتش‌نشان‌ها، خانواده‌ها را زیر نظر داشتند، تا در نهایت ۱۲ خانواده با کسب موفقیت در راهپیمایی با مانع به مرحله بعد راه یافتند و بعد از آن با عبور از مراحل ورزشی و عملیاتی، ۴ خانواده برای ضبط مستند مسابقه «زیر زنگ» انتخاب شدند.

کارگردان مستند مسابقه «زیر زنگ» بیان کرد:هر خانواده با رهبری یکی از بهترین آتش‌نشان‌های کشور آموزش دیدند و هر خانواده در ۵ عملیات مختلف با یکدیگر مسابقه دادند.

وی درباره حضور خانواده‌ها در این مستند مسابقه گفت: ما سعی کردیم برای اینکه مسابقه برای بینندگان باورپذیرتر باشد، از حضور خانواده‌ها استفاده کنیم تا مردم خودشان از نزدیک شانس حضور در عملیات آتش‌نشانی را تجربه کنند و با سختی‌های کار آتش‌نشان‌ها روبرو شوند.

تهیه کننده برنامه‌های تلویزیونی ادامه داد: برای ساخت سری دوم مستند مسابقه «زیر زنگ» مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و همکارانشان تشخیص دادند که سری دوم «زیر زنگ» ساخته شود و ترجیح دادند که با حضور مردم باشد از این رو ما هم با طراحی چنین مسابقه‌ای از خانواده‌ها دعوت کردیم و شاهد حضور آن‌ها بودیم.

وی با اشاره به اینکه مستند مسابقه «زیرزنگ» با اولویت ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها ساخته شده است، بیان کرد: قطعا اولویت اول ساخت مسابقه «زیر زنگ» آشنایی بیشتر مردم با حوادث و ارتقای سطح آگاهی آن‌ها در مقابله با بحران است که خودشان بتوانند در مقابله با بحران و حوادث اقدامات لازم را انجام دهند. حادثه پلاسکو بر اثر یک بی احتیاطی خیلی کوچک از سمت سازنده ساختمان، شرکت‌ بیمه کننده و اهالی ساختمان پلاسکو رخ داد. اگر حریق در طبقات اطفا می‌شد و به دیگر واحد‌ها سرایت نمی‌کرد، چنین اتفاق عظیمی رخ نمی‌داد و این همه انسان از بین نمی‌رفتند.

بهرامی در پایان درباره ساخت سری سوم این مستند مسابقه گفت: انشاءلله پیش تولید سری سوم «زیر زنگ» را  از دو ماه آینده شروع می‌کنیم و به احتمال خیلی زیاد این‌بار به سراغ مشاغل خواهیم رفت، تا هفتم آذر سال آینده شاهد پخش این مسابقه از شبکه یک سیما باشیم.

گفتنی است مسابقه «زیر زنگ» به تهیه کنندگی و کارگردانی مجید بهرامی کاری از گروه اجتماعی شبکه یک است که با محوریت امدادرسانی و اطفای حریق آتش نشانان، از شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۶:۳۰ روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار