استاندار اردبیل؛

کشاورزی استان اردبیل از رونق اقتصادی بالایی بهره مند می‌شود

استاندار اردبیل گفت: بیشترین فعالیت در بخش کشاورزی در شمال استان و در پارس آباد انجام گرفته که این اقدام موجب بهره مندی کشاورزان منطقه به لحاظ اقتصادی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل امروز در جلسه کارگروه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی استان اظهار داشت: طرح ۶۲ هزار هکتاری اراضی پایاب خداآفرین در تاریخ کشاورزی استان بی نظیر است و با افتتاح آن انقلابی عظیم در کشاورزی استان ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: توجه به تولید و اشتغال زایی، ایجاد صنایع تبدیلی، مهار آب‌های مرزی و تبدیل اراضی دیم به آبیاری نوین از شاخص‌های این طرح می‌باشد.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به افزایش تولید محصولات باغی و کشاورزی در این منطقه در آینده نزدیک، باید صنایع تبدیلی نیز در این منطقه گسترش یابد.

بهنام جو تصریح کرد: باید صنایع تبدیلی صادرات محور ایجاد شده و برنامه ریزی‌های لازم برای گسترش این صنعت با توجیه اقتصادی در این منطقه و همچنین جنوب استان انجام شود.

وی با اشاره به واگذاری موفق مجتمع کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی این اقدام را در گسترش فعالیت‌های اقتصادی بر مبنای کشاورزی در منطقه موثر دانست.

استاندار اردبیل ادامه داد: اقدامات انجام گرفته در راستای جذب نیرو در این مجتمع توسط سرمایه گذار جدید انجام گرفته و در یکسال آینده ۲ هزار نفر نیرو جذب این مجتمع می‌شوند.

بهنام جو گفت: لازم است اطلاع رسانی‌های لازم به مردم در خصوص اقدامات انجام گرفته در این مجتمع انجام شود.

وی رشد اقتصادی مردم و گسترش صنعت و کشاورزی صنعتی در استان را از برکات نظام و انقلاب دانست و بر معرفی این دستاورد‌ها به مردم تاکید کرد.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به استعداد کشاورزی و باغداری در شهرستان خلخال خواستار اجرای اقدامات توسعه‌ای کشاورزی در این منطقه شد.
انتهای پیام/ح

افزایش تولید محصولات باغی و کشاورزی در اردبیل

برچسب ها: کشاورزی ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.