افزایش ۷ درصدی صادرات محصولات کشاورزی در همدان

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی همدان گفت: در ۹ ماهه امسال صادرات محصولات کشاورزی ۷ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به میزان صادرات محصولات کشاورزی استان در مدت نه ماهه سال ۹۷ اظهار داشت: ۱۷۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار، معادل ۷۴۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان محصول کشاورزی از مبادی مختلف استان صادر شده که این میزان در مدت نه ماهه سال ۹۶ نیز ۱۹۱ میلیون و ۶۴۰ هزار دلار، معادل ۶۲۱ میلیارد تومان محصول کشاورزی از مبادی مختلف استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۲۱۳ هزار و ۲۰۱ تن کالا از همدان صادر شده است بیان کرد: این میزان محصول شامل ۸۰ قلم کالا بوده که کالا‌های اصلی شامل فرآورده‌های لبنی، سیب زمینی، کشمش، محصولات گلخانه ای، خیارشور، پوست و روده و ... به کشور‌های اروپایی، حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر شده است.

نجفیان با بیان اینکه این میزان محصولات از گمرک همدان و ۱۴ گلوگاه مرکزی و مبادی حمل و نقل خارج از استان صادر شده است عنوان کرد: محصولات کشاورزی به کشور‌های ایتالیا، عراقریال ترکیه، افغانستان، امارات، روسیه، اوکراین، ارمنستان، ازبکستان و پاکستان صادر شده است.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی همدان اظهار داشت: صادرات از گمرک استان ۴۳ قلم کالا به وزن ۲۹۲ هزار تن به ارزش ۱۶۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و ارزش دلاری ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بوده است.

نجفیان با اشاره به میزان صادرات ۲۹ قلم محصولات خام کشاورزی از گمرک همدان گفت: محصولات خام به میزان ۲۴۰ هزار و ۷۱۱ تن و به ارزش ۱۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ارزش دلاری ۳۱.۳ میلیون دلار صادر شده است.

وی بیان کرد: در بخش محصولات تبدیلی و کشاورزی نیز ۱۴ نوع محصول به وزن چهار هزار و ۵۳۰ تن و ارزش ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و ارزش دلاری ۸.۵ میلیون دلار صادر شده است.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی همدان اعلام کرد: امسال شرایط تولید گوجه گلخانه‌ای مرغوب در استان بسیار خوب بود و ۱۵۰۰ تن صادر شد و قیمت بالای گوجه بعد از رسیدن محموله جیرفت در بازار همدان به تعادل می‌رسد.

نجفیان عنوان کرد: صادرات محصولات کشاورزی از همدان در مدت زمان نه ماهه امسال ۶.۸ درصد از نظر دلاری کاهش و ۶.۹ درصد از نظر وزنی و ۲۱ درصد از نظر ریالی افزایش داشته است.

انتهای پیام/ج

 

افزایش ۷ درصدی محصولات کشاورزی در همدان



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار